آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

گسترش فعالیت‌های شرکت توتال در جمهوری آذربایجان

در دیدار مدیرعامل توتال با وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، ضمن بررسی مسائل مربوط به فعالیت شرکت «توتال انرژی» در بخش هیدروکربن آذربایجان، اجرای پروژه‌های انرژی بادی- خورشیدی، سیستم‌های ذخیره انرژی با ظرفیت کل ۵۰۰ مگاوات مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «پرویز شهباز اف» وزیر انرژی جمهوری آذربایجان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تولید سالانه میدان میعانات گازی آبشرون واقع در بخش آذربایجانی دریای خزر تا 4 برابر افزایش می‌یابد.

وزیر انرژی آذربایجان اعلام کرد: در 31 آگوست مراسم اولین عملیات گاز رسانی از میدان آبشرون برگزار شد.

شهباز اف خاطرنشان کرد: توسعه تدریجی آبشرون با در نظر گرفتن تقاضا و صادرات ما، برنامه‌ریزی برای افزایش تولید سالانه از 1.5 میلیارد مترمکعب به 6 میلیارد مترمکعب کمک مهمی به امنیت انرژی کشور و شرکای ما است.

اولین گاز از میدان میعانات گازی «آبشرون» واقع در بخش آذربایجانی دریای خزر در حدود 100 کیلومتری جنوب شرقی باکو در ابتدای جولای سال جاری میلادی تولید شد.

ذخایر اولیه گاز در این میدان 350 تا 360 میلیارد مترمکعب و میعانات 45 میلیون تن برآورد شده است.

در ابتدا سهم مشارکت در طرح «آبشرون» به شرح زیر توزیع شد:

«توتال (اپراتور، 50 درصد) و سوکار (50 درصد). در 4 آگوست 2023، شرکت ملی نفت ابوظبی 30 درصد از سهام این میدان را خریداری کرد، در حالی که توتال و سوکار 35 درصد از سهام را خریداری کردند.»

در 31 اوت، «پاتریک پویان» مدیرعامل شرکت فرانسوی «توتال انرژی» که در جمهوری آذربایجان به سر می‌برد، با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور و پرویز شهباز اف وزیر انرژی آذربایجان گفتگو کرد.

پاتریک پویان از آغاز تولید میدان آبشرون که توسط شرکت توتال انرژی اداره می‌شود، به رئیس دولت آذربایجان اطلاع داد.

پویان خاطرنشان کرد: چاه تولیدی پربازده‌ترین چاه با کمترین انتشار کربن است. این نشانه روشنی از غنای پتانسیل و چشم‌انداز این ذخایر است.

در این گفتگو در خصوص گسترش فعالیت‌های شرکت توتال انرژی در آذربایجان از جمله انتقال به مرحله توسعه کامل میدان آبشرون تبادل‌نظر شد.

چشم‌انداز اجرای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در جمهوری آذربایجان نیز مورد بحث قرار گرفت.

در دیدار مدیرعامل توتال با پرویز شهباز اف وزیر انرژی آذربایجان، ضمن بررسی مسائل مربوط به فعالیت شرکت توتال انرژی در بخش هیدروکربن آذربایجان، اجرای پروژه‌های انرژی بادی- خورشیدی، سیستم‌های ذخیره انرژی با ظرفیت کل 500 مگاوات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وضعیت فعلی پروژه‌های مربوط به تولید، یکپارچه‌سازی و صادرات برق از منابع تجدیدپذیر در کشور آذربایجان بررسی و فرصت‌های همکاری مورد تأکید و اقدامات بعدی مورد توافق قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا