آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

کنایه سنگین امام جمعه اردبیل به سفیر رژیم صهیونیستی در باکو

آیت الله عاملی: سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان هر وقت صحبت می‌کند یک خرابی و افتضاح بزرگ برای اسرائیل درست می‌کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در بخشی از خطبه های نماز جمعه گفت: سفیر اسرائیل در آذربایجان هر وقت صحبت می‌کند یک خرابی و افتضاح بزرگ برای اسرائیل درست می‌کند. وزارت خارجه اسرائیل اگر به منافع خود حساس باشد باید او را ممنوع المصاحبه کند. دیروز وی در یک ضیافت مهم در آذربایجان گفت اسرائیل در تنوع مذهبی در دنیا بی‌نظیر است! روزی نیست که مسلمان‌ها در فلسطین به خاطر مسلمان بودن کشته نشوند. روزی نیست که بن غفیر و اصحاب او به مسجد اقصی حمله نکنند. روزی نیست که در اسرائیل به مقدسات مسلمان‌ها اهانت نشود. روزی نیست که مسیحیت فلسطین سرکوب نشود. روزی نیست که در اسرائیل نعره‌های نژادپرستی و آپارتاید به آسمان بلند نشود. روزی نیست که رکیک‌ترین فحش‌ها به عرب‌ها داده نشود. آخرین آن این هفته بود که بن غفیر گفت حق حیات من و خانواده من در غزه از حق حیات عرب‌ها بالاتر است. این سخن آن قدر زشت بود که اتحادیه اروپا شدیداً آن را محکوم کرد.

وی خطاب به سفیر اسرائیل گفت: رژیمی که بزرگان اسلام گراها را زندانی کرده و زندان پر از اسلام گراهاست حق صحبت از تنوع مذهبی و دموکراسی ندارد. رژیمی که وقتی اسلام‌گراها را زندانی می‌کند به خانواده‌اش می‌گوید نمی‌توانم غذای آنها را بدهم خودتان باید خورد و خوراک او را تامین کنید، حق صحبت از تنوع مذهبی ندارد. رژیمی که به اسلام گراها اجازه شرکت در انتخابات نمی‌دهد نه به حماس و نه به سازمان فتح حق صحبت از تنوع مذهبی و یا دموکراسی یا حقوق بشر ندارد. رژیمی که به غیر از احزاب صهیونیستی به سایر احزاب اجازه فعالیت نمی‌دهد حق صحبت از تنوع مذهبی و دموکراسی ندارد.

رژیمی که می‌خواهد با تعدیل و اصلاحات قضایی استقلال قوه قضائیه را باطل کند و به همین جهت هر روز در تل آویو تظاهرات برپاست نمی‌تواند از تنوع مذهبی یا دموکراسی صحبت کند. اصلاً با وجود متون مذهبی صهیونیست‌ها که نژادپرستی وحشتناک در آن موج می‌زند نمی‌توان از تنوع مذهبی صحبت کرد.

آیت الله عاملی ادامه داد: این هفته حادثه بسیار ناگواری برای اسرائیل اتفاق افتاد. من خبر آن را به سفیر اسرائیل در آذربایجان تقدیم می کنم. این هفته یک افتضاح بزرگ برای اسرائیل درست شد. هرچند این رژیم مجعول همیشه مفتضح است. جریان از این قرار است که وزیر خارجه لیبی بدون اجازه حکومت لیبی در ایتالیا با وزیر خارجه اسرائیل ملاقات کرد، سپس خبر این ملاقات مخفی توسط اسرائیل منتشر شد. به محض انتشار خبر کل شهرهای لیبی به عنوان اعتراض به تظاهرات یکپارچه تبدیل شده و معترضین ساختمان وزارت خارجه لیبی را اشغال کردند. پارلمان لیبی نیز فوراً از این ملاقات تبری کرده و به این ملاقات اعتراض شدیدکرد.

وی افزود: در این ماجرا دو افتضاح دیگر برای اسرائیل درست شد. اول اینکه وزیر خارجه لیبی از ترس دولت و ملت به ترکیه فرار کرد! و دوم اینکه نتانیاهو با ناشی گری تمام به وزراء خود اعلام کرد بدون اجازه حق ندارید خبر ملاقات‌های ما در دنیا را منتشر کنید. باید از من اجازه بگیرید تا افتضاح لیبی تکرار نشود. یعنی ما باید دزدانه و مخفیانه مثل یک مجرم کار خود را انجام دهیم.

این ماجرا نشان می‌دهد که نفرت از اسرائیل در کشورهای اسلامی در اوج است و اگر دولت‌ها هم با این رژیم منحوس همکاری کنند قلب ملت‌ها با جریان مقاومت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا