آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

همدلی مردم ایران و جمهوری آذربایجان بیشتر خواهد شد

اکبر نصرالهی: راه اندازی دفتر ایرنا در باکو می تواند گامی مهم در تحقق بازدارندگی رسانه‌ای در مقابل لشکر رسانه‌ای غرب باشد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اکبر نصرالهی درباره راه‌اندازی دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در باکو اظهار داشت: دیپلماسی رسانه‌ای مهمترین بخش دیپلماسی عمومی است و کشورهای مختلف برای پیشبرد اهداف و ارائه تصویر صحیح و درست از خود به ابزارهای رسانه ای و زبان‌های مختلف رسانه‌های متنوع و متخصص همچون رادیو و تلوزیون، مطبوعات و خبرگزاری ها به زبان‌های مختلف نیاز دارند تا بتوانند پشتیبان و تسهیل‌کننده سیاست‌های کلانشان باشند.

وی افزود: راه اندازی دفتر ایرنا به زبان آذری می‌تواند تلاش مستمری برای وحدت کشورهای اسلامی باشد و کمک کند تا هم مردم دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان با یکدیگر همدلی بیشتری داشته باشند و هم این که یک ائتلافی برای انعاکاس واقعیت‌ها و تحقق راهبرد بازدارندگی رسانه‌ای باشد.

نصرالهی گفت: کشورهای مختلف بخش عمده‌ای از سیاست‌های خود را از طریق رسانه‌ها پیگیری و سعی می‌کنند آن را اجرایی کنند. ارائه تصویری درست از ایران به آذری‌زبان‌ها که علاقه مند به جمهوری اسلامی بوده و اشترکات زیادی با مردم ایران دارند نیز در این راستا است که راه‌اندازی دفتر ایرنا در باکو بسیار ضروری بوده و به پیشبرد برنامه‌های کلان جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کمک می کند و می تواند گامی مهم در تحقق بازدارندگی رسانه‌ای در مقابل لشکر رسانه‌ای غرب باشد..

وی اظهار داشت: دشمنان در سال‌های اخیر سعی کردند به نوعی روی افکار عمومی کشورهای همسایه اثر بگذارند و تا حدودی هم متاسفانه موفق بودند. راه اندازی بخش آذری ایرنا اگر چه دیر بود اما با توجه به جمعیت آذری زبان‌ها و سیاست جمهوری اسلامی، اقدامی راهبردی و مبارک است و می‌تواند به نزدیکی و همدلی بیشتر مردم دو کشور بی انجامد و آذری زبان‌هایی که در مناطق مختلف جهان پراکنده هستند می‌توانند از این سرویس ایرنا استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اقدام ایرنا در راه‌اندازی این بخش می‌تواند خیلی کمک کند تا بتوان تصویر درستی از ایران و جمهوری اسلامی در منطقه ارائه کرد.

نصرالهی اظهار داشت: دشمنان تلاش می‌کنند ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را که سیاست دیرینه آنهاست در منطقه تداوم بخشند. اگر بخش آذری ایرنا بتواند نورافکنی کرده و واقعیت های جمهوری اسلامی و آذری زبان‌ها و فارسی‌زبان‌ها که اشتراکات زیادی هم با هم یکدیگر دارند تبیین کند می‌تواند گام بزرگی در جهت تحقق راهبرد جهاد تبیین در حوزه آذری زبان‌ها باشد.

وی با بیان این که دشمنان خواب‌های زیادی برای مردم منطقه دیده‌اند و در حال تلاش هستند گفت: دشمنان برنامه‌های درازمدتی دارند و خیلی تلاش کرده‌اند با موفقیت‌های ایران بر تلاش‌های خود بیافزایند و اقدام ایرنا در راه‌اندازی خط خبری آذری، ایجاد کننده خط دوستی، همدلی و مقابله با افکار فیک و دروغ و مقابله با دشمنی دشمنان دو کشور ایران آذربایجان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا