آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

مشارکت غرفه رایزنی فرهنگی ایران در نمایشگاه صنعتی کشور‌های حاشیه خزر

نمایشگاه صنعتی کشور‌های حاشیه دریای خزر با حضور ایران در محل سالن ورزشی شهر باکو برپا شد.

به گزرش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نمایشگاه صنعتی کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور ایران در محل سالن ورزشی باکو افتتاح شد و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

در این نمایشگاه بیش از ۴۰ شرکت ایرانی و چندین شرکت ترکیه‌ ای، روسی و آذربایجانی حضور دارند و به معرفی صنایع گوناگون خود می‌پردازند.

تبادلات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان و نیز معرفی صنایع ایرانی به مردم این کشور در جهت ارتقای سطح مبادلات بازرگانی از اهداف این نمایشگاه است.

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: «سال گذشته تراز تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان به ۶۰۳ میلیون دلار رسید که هدف ما این است بزودی آن را به یک میلیارد دلار برسانیم.»

وی افزود: « جمهوری آذربایجان برای ما هم به عنوان مقصد اصلی تجاری و هم به لحاظ ترانزیتی حائز اهمیت است و دولت‌های دو کشور دوست و برادر تصمیم گرفته اند تا در حوزه‌های تجاری و اقتصادی گام‌های بزرگتری را بردارند.»

گفتنی است، در این نمایشگاه، غرفه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو هم حضور دارد و با عرضه کتب توریستی و اقلام فرهنگی و هنری به معرفی زیبائی‌های ایرانی، مراکز توریستی و صنایع فرهنگی و هنری ایران می‌پردازد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا