آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

سوء استفاده های باکو از تمرکز توجهات به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه

رصد رسانه های جمهوری آذربایجان نشان می دهد باکو با سوء استفاده از متمرکز شدن توجه ایران بر کمک به غزه در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، تلاش های خود برای تحقق "دالان ترک" یا "دالان تورانی ناتو" در جنوب ارمنستان و در جوار مرزهای شمال غربی ایران را دو چندان کرده است!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سایت آخار در تحلیلی آشکارا اعتراف کرد که باکو از توافق با ایران برای ساخت پل بر روی ارس و امتداد بزرگراه فضولی – آق بند به خاک ایران برای رسیدن به نخجوان، به عنوان اهرم فشار بر ارمنستان استفاده می کند و سخنان حکمت حاجی اف، دستیار الهام علی اف در این باره نیز موجب شده است که پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان طرح هایی را برای احیای طرح “دالان زنگزور” ارایه دهد تا به اصطلاح این دالان از ایران عبور نکند و ارمنستان از منافع آن منتفع شود!
همچنین سایت تلگراف نوشت: پاشینیان با دادن این دالان به جمهوری آذربایجان موافق است و فقط نمی خواهد که طبق بند ۹ توافق ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، کنترل آن به دست روسیه باشد!
حکومت باکو همچنین با استفاده از فرصت کنونی،در سیاست داخلی جمهوری آذربایجان نیز دستگیری و سرکوب جریان های ایرانگرا در میان مردم جمهوری آذربایجان را به شدت تقویت کرده و تقریبا همه روزه رسانه های باکو از دستگیری تعدادی از شهروندان این کشور به “جرم” تبلیغ ایران خبر می دهند!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا