آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغ

حمایت ترکیه از عملیات جمهوری آذربایجان در قره باغ

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: فرصت جدیدی برای صلح و ثبات در قفقاز ایجاد شده است و ارمنستان باید از این فرصت برای عادی سازی مناسبات خود با ترکیه و جمهوری آذربایجان استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، هاکان فیدان ضمن حمایت مجدد کشور ترکیه از عملیات اخیر جمهوری آذربایجان در قره باغ افزود: این عملیات اخیر فرصت جدیدی را برای ثبات و عادی سازی روابط کشورهای قفقاز جنوبی باز کرده است.

وی با اشاره به حمایت علنی رییس جمهور ترکیه از جمهوری آذربایجان در سخنرانی مجمع عمومی سامان ملل بیان کرد: ترکیه بار دیگر اعلام کرد که در کنار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه برخی از متحدان غربی آنکارا باید هنگام راهنمایی و مشاوره دادن به ارمنستان توصیه‌های دقیق تری ارائه دهند، اضافه کرد: متاسفانه برخی توصیه‌ها و حمایت‌هایی که از خارج می‌شود، با واقعیت منطقه همخوانی ندارد و به جای راه حل، آشوب و اشک بیشتری را به همراه دارد.

وی عملیات نظامی اخیر جمهوری آذربایجان در قره باغ را ناگزیر توصیف کرد و گفت: در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخی کشورها نظرات خود را برای صلح دائمی بیان کردند و ما نظر خود را مطرح کردیم. در این زمینه معتقدم که متحدان غربی ما باید در توصیه به ارمنستان دقت بیشتری داشته باشند و مشاوره آنها به ارمنستان باید در جهت ثبات باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا