آذربایجاناخبارعمومی

خرسندی مشاور سابق وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از پیروزی الهام علی اف

مشاور سابق وزیر دفاع رژیم صهیونیستی پس از پیروزی الهام علی اف در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان، این پیروزی را زمینه ساز شرایطی مطلوب برای توسعه روابط آذربایجان و اسرائیل قلمداد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،آلکس وکسلر، مشاور سابق وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه با پایگاه خبری “ویرتوال” در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: پیروزی الهام علی اف در انتخابات ریاست جمهوری شرایط مطلوبی برای توسعه آینده روابط آذربایجان و اسرائیل ایجاد خواهد کرد.

 وی در ادامه گفت: در دوران ریاست جمهوری الهام علی اف همکاری میان جمهوری آذربایجان و اسرائیل در زمینه های مختلف، از جمله انرژی و نظامی به صورت موفقیت آمیزی توسعه یافته است. اسرائیل جهت ایجاد شرایط مطلوبی برای توسعه جامعه یهودی در این کشور اهمیت ویژه ای برای جمهوری آذربایجان قائل است.

این سیاستممدار صهیونیست افزود: برای ما چیزی مهم تر از سطح زندگی یهودیان در کشورهای شوروی سابق وجود ندارد. من در اولین روزهای جنگ قره باغ کوهستانی به نخست وزیر اسرائیل گفته بودم که در ارمنستان حدود هزار نفر یهودی زندگی می کنند ولی، در جمهوری آذربایجان ده هزاران نفر… و هیچ مانعی در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی و دینی آنها در این کشور وجود ندارد.

 وکسلر در پایان تصریح کرد: بردباری جامعه جمهوری آذربایجان نسبت به یهودیان از سوی اسرائیل عالی ارزیابی می شود، الهام علی اف تجربه خوبی در راستای جلوگیری از تهدیدات کشورهای خارجی و نیز تامین امنیت کشور دارد.

منبع:آناج

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا