آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل: اسرائیل جز زبان زور نمی فهمد

آیت الله عاملی گفت: اقدام اسرائیل در چراغ سبز نشان دادن به لبنان برای باز تعریف حدود مرزی نشان می‌دهد که این رژیم فقط زبان جنگ و قدرت را می‌فهمد و از راه دیگر هیچ وقت زیر بار حق نمی‌رود

به گزارش پایگاه خبری  حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش هایی از خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: این هفته اسرائیل چراغ سبز به لبنان نشان داده که دوباره حدود مرزی را باز تعریف کنیم و اراضی اشغال شده لبنان به خود لبنان عودت داده شود این اقدام نشان می‌دهد که اسرائیل فقط زبان جنگ و قدرت را می‌فهمد و از راه دیگر هیچ وقت زیر بار حق نمی‌رود.

خطیب نماز جمعه اردبیل افزود: اگر آزادی اراضی لبنانی اتفاق بیفتد قطعاً سوریه نیز مسیر حزب الله را جهت آزادی جولان و سایر اراضی اشغال شده خود طی خواهد کرد نکته جالب این است که بعضی از گروه‌های معاند و مزدور در لبنان که با حزب الله مخالف بودند با اعلام این خبر در محاق رفته‌اند و حزب الله جایگاه عظیمی در لبنان پیدا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: این هفته سران کشورهای عربی در منامه بحرین اجتماع و برای مشکل اصلی عالم اسلام یعنی فلسطین نسخه و راه حل نوشتند! این کنفرانس ، ظهور ذلّت فوق العاده بود تا حال دولت‌های عربی این گونه ذلیل نشده بودند و ملت‌های عربی می‌گویند ای کاش این کنفرانس برگزار نمی‌شد.

وی این نشست را سر تا پا ننگ و عار و رسوایی کامل ارزیابی کرد و گفت: نشست سران عرب در منامه بحرین معلوم کرد که چرا امت به این حالت ذلت رسیده است کشورهای عربی در منامه حماس و جهاد اسلامی را تروریست معرفی و طوفان‌الاقصی را محکوم کردند! مخصوصاً محمود عباس که دست نشانده اسرائیل و هم نوا با بلینکن است بدترین اهانت را به حماس کرد! هرچند ۱۲ رئیس جمهور عربی به این کنفرانس ذلت و خیانت نیامده بودند ولی همه نماینده فرستاده بودند.

وی ادامه داد: تمام جزئیات این کنفرانس را آمریکا و اسرائیل تنظیم کرده بودند حتی بیانیه آخر آن نیز توسط اسرائیل تنظیم شده بود. بحرین جزو کشورهای عربی است که با اسرائیل سازش کرده و فرش قرمز برای سران اسرائیل پهن کرده است.

امام جمعه اردبیل با تبیین چرایی برگزاری این کنفرانس در زمان فعلی گفت: تمام ملت‌های عرب به این کنفرانس اعتراض و مدح عظیمی از حماس، جهاد اسلامی، یمن، عراق، حزب الله و ایران کردند ایران با ایستادن در کنار مسلمانان فلسطینی تمام قلب‌های کشورهای عربی و اسلامی را تسخیر کرده است.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز خیانت‌های دولت‌های عربی و اسلامی اسرائیل را بر مقدرات فلسطین و منطقه مسلط کرده است،اضافه کرد: رئیس بنیانگذار حکومت فعلی عربستان در سال ۱۹۴۶ گفت: “وهبنا فلسطین لمساکین الیهود “!( ما فلسطین را به مساکین و بیچارگان یهود هدیه دادیم!)

آیت الله عاملی گفت: یک کشور اسلامی در غائله سوریه میلیاردها دلار پول خرج کرد تا حداقل یک قطعنامه علیه سوریه از سازمان ملل بگیرد اما تا حال یک دلار به نفع فلسطین خرج نکرده است. آخوندهای درباری نیز نقش بسیار ویژه در تثبیت نظام صهیونیستی داشتند.

خطیب جمعه اردبیل افزود: خداوند گاهی بعضی از انسان‌ها را برای کار مهمی انتخاب می‌کند این توفیق بزرگی است وقتی او کوتاهی می‌کند او را کنار می‌زند و کس دیگری را برای آن کار مهم انتخاب شده است.

وی در پایان افزود: عجیب است که وهابی‌ها در تفاسیر خود در ذیل آیات قران به این روایات نبوی متعرض نمی‌شوند با اینکه این روایات در جوامع روایی خودشان نقل شده است از همین جا معلوم می شود که وهابیت جزو اهل سنت نیستند و سنت را دل بخواهی انتخاب می‌کنند.

امام جمعه اردبیل در پایان گفت: از همه عجیب‌تر روایت امیرالمومنین علیه السلام است که خطاب به عرب آن زمان فرمود: “سوگند به خدایی که دانه را شکافت و مخلوقات را آفرید زمانی خواهد آمد که ایرانیان برای بازگرداندن شما به دین اسلام با شما به جنگ بر خواهند خواست همچنان که شما آنها را با جنگ مسلمان کردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا