آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

احضار سفیر اتحادیه اروپا در جمهوری آذربایجان

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن احضار سفیر اتحادیه اروپا در باکو، نگرانی خود را نسبت به فعالیت ماموران ناظر این اتحادیه در ارمنستان ابراز کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز ، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در حالی که سفیر اتحادیه اروپا در باکو را احضار کرد، نگرانی خود را از فعالیت ماموران نظارتی این اتحادیه در ارمنستان ابراز کرده است.

در بیانیه‌ ای که این وزارت امور خارجه منتشر کرده است، نگرانی از فعالیت‌ های نمایندگان اتحادیه اروپا تحت برنامه ماموریت نظارت در ارمنستان (EUMA) بیان شده است.

بیانیه وزارت امور خارجه آذربایجان تأکید دارد که فعالیت ماموران اروپایی در ایروان با توافقات اولیه دو کشور مغایرت دارد و به عقیده آن‌ها، ماموریت اتحادیه اروپا به جای کمک به ثبات منطقه و افزایش اعتماد بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان، به عنوان ابزاری برای تبلیغات منفی علیه باکو استفاده شده است.

وزارت امور خارجه آذربایجان از اتحادیه اروپا خواسته است که تمامی اقدامات لازم را انجام دهد تا امنیت و تمامیت ارضی باکو را تأمین کند.

اتحادیه اروپا در سال گذشته برنامه ماموریت نظارت در ارمنستان را برای تأمین امنیت مناطق مرزی و اطمینان از محیط مساعد برای تلاش‌های عادی‌سازی روابط بین باکو و ایروان آغاز کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا