آذربایجاناخبارایرانعمومی

بازتاب رونمایی از موشک بالستیک جدید ایران در رسانه های جمهوری آذربایجان

رونمایی از موشک بالستیک جدید ‘خرمشهر ‘ در مراسم رژه روز نیروهای مسلح که با حضور حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ، بازتاب گسترده در رسانه های جمهوری آذربایجان داشت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری رسمی ‘ آذرتاج ‘ در گزارشی باعنوان ‘ ایران از موشک بالستیکی جدید رونمایی کرد ، نوشت : این موشک با برد دو هزار کیلومتر قادر به حمل همزمان چند کلاهک مختلف می باشد .
بر اساس این گزارش ، از موشک بالستیکی جدید روز گذشته ( جمعه ) در رژه نظامی برگزار شده در تهران رونمایی شد .
روزنامه ‘ ینی مساوات ‘ نیز با اشاره به برگزاری رژه نظامی در تهر ان و رونمایی در جریان آن از موشک بالستیکی جدید ‘ خرمشهر ‘ ، نوشت : برنامه موشکی ایران با مخالفت جدی آمریکا مواجه شده است و واشنگتن در این رابطه تحریم های علیه ۱۸ شخص حقیقی و حقوقی اعمال کرده است .
بنا به این گزارش ، مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تحریم ها ، در خصوص اختصاص ۵۲۰ میلیون د لار برای برنامه موشکی ایران موافقت کرده است .
شبکه تلویزیونی ‘ اینتر. آذ ‘ در گزارشی اعلام کرد ، جمهوری اسلامی ایران از موشک بالستیکی جدید برد دو هزار کیلومتر رونمایی کرد .
بنا به این گزارش ، رزمایش نیروهای نظامی ایران با استفاده از این موشک جدید در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و این موشک در اختیار نیروهای هوایی ایران قرار خواهد گرفت .
در این گزارش همچنین برگزاری رژه نظامی در پایتخت ایران مورد اشاره قرار گرفت و اضافه شد ، در این مراسم حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران حضور داشته است .
خبرگزاری ‘ آپا ‘ نیز با انتشار گزارش مشابه افزود : جمهوری اسلامی ایران در اوایل سال جاری نیز موشکهای بالیستیکی ‘ فاتح – ۱۱۰ ‘ و ‘هرمز – ۲ ‘ را آزمایش کرده است .
پایگاه خبری ‘اسلامین سسی ‘ ( صدای اسلام ) ، شبکه های تلویزیونی ‘ آ . ار.بی ‘ و ‘آ .تی .وی ‘ نیز گزارش های در باره رونمایی از موشک بالستیکی ‘خرمشهر ‘ در جریان رژه نظامی روز گذشته ( جمعه ) پخش کردند .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا