آذربایجاناخبارعمومی

حکم حبس برای دستیار رهبر حزب مخالف جمهوری آذربایجان

دادگاهی در باکو، فائق امیرلی، دستیار علی کریملی، رهبر حزب مخالف «جبهه خلق» و مدیر توزیع روزنامه منتقد «آزادلیق» را به سه سال و سه ماه زندان محکوم کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، وکلای فائق امیرلی در آخرین نشست دادگاه منطقه صبائیل که به ریاست قاضی «آیتن علی اوا» برگزار شد، اتهام های وارد شده به او را رد کردند و خواهان صدور حکم برائت شدند.
اما، براساس حکم دادگاه، فائق امیرلی علاوه بر سه سال و سه ماه زندان، به پرداخت ۳۹ هزار منات جریمه نقدی نیز محکوم شد.
فائق امیرلی در ۲۰ اوت سال ۲۰۱۶ دستگیر شده بود. اتهاماتی نظیر « ایجاد دشمنی قومی، نژادی، اجتماعی و دینی ، تحقیر هویت قومی ، استفاده از ابزار رسانه برای انجام اقداماتی در راستای ایجاد محدودیت برای حقوق شهروندان صرف نظر از تعلق قومی، نژادی، اجتماعی و دینی» و «حضور در گروهی که تحت پوشش تبلیغ مذاهب و اجرای آیین های دینی به سلامت شهروندان ضربه می زند و آسایش اجتماعی را از بین می برد»، علیه او اقامه شده بود.
آپا افزود:« از خودروی فائق امیرلی، کتب فتح الله گولن، رهبر سازمان تروریستی «فتح اللهی» کشف شده بود.»
به گزارش پایگاه اینترنتی رادیو آزادی آمریکا، برخی از اتهامات وارد شده به فائق امیرلی، بازپس گرفته شده و اتهام های جدیدی علیه او اقامه شده بود.
حکم دادگاه علیه فائق امیرلی براساس اتهام های « فرار مالیاتی » و « ایجاد خصومت قومی، نژادی، اجتماعی و دینی» صادر شد.
عاقل لاییج اف و فخرالدین مهدی اف، وکلای مدافع فائق امیرلی، حکم صادر شده علیه وی را بی اساس خواندند.
عاقل لاییج اف گفت: دادگاه اروپا رسیدگی به شکایتی را که علیه دستگیری فائق امیرلی شده است، در اولویت قرار داده است و انتظار می رود که در آینده نزدیک، حکم دادگاه اروپا در این باره صادر شود.
از سوی دیگر سایت اینترنتی روزنامه «آزادلیق» نیز به نقل از این روزنامه نوشت : « حکم صادر شده علیه فائق امیرلی بی اساس است. زیرا این روزنامه بدهی مالیاتی ندارد و در اعمال فائق امیرلی نیز هیچ عمل مجرمانه ای وجود نداشته است.»

منبع:آپا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا