آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

اذعان مقام حزبی جمهوری آذربایجان به ناکارآمدی نظام قضایی این کشور

مقام حزبی جمهوری آذربایجان: نظام قضایی و دادگاه در جمهوری آذربایجان صرفا بازیچه و ابزار مجازات است و ارتباطی با تامین عدالت و برقراری قانون ندارد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سردار جلال اوغلو، رییس حزب دموکرات جمهوری آذربایجان در تشریح جنجالی که روز گذشته در جریان محاکمه عوض زینال لی، مدیر کانال خورال تی وی به اتهام “باج گیری” گفت: براساس قانون ما نمی توانیم در کار دادگاه دخالت کنیم. ولی من بر اساس تجربه ای که خودم از محاکمه ام داشته ام و ناظر اوضاع دادگاه ها هستم، می توانم بگویم که در جمهوری آذربایجان اصلا برگزاری دادگاه و محاکمه برای تامین عدالت نیست، بلکه دادگاه ها در جمهوری آذربایجان ابزار مجازات هستند.در زمان حکومت ائلچی بیگ هم همینطور بود و اکنون هم همینطور است! در جمهوری آذربایجان ابتدا افراد را دستگیر می کنند و بعد، ادعا و اتهام برای فرد دستگیر شده اقامه می کنند! اگر عوض زینال لی به عنوان متهم نمی تواند هیچ رویارویی و سوال و جواب با شهود در داخل دادگاه نیز داشته باشد و به شهادت آنها پاسخ دهد، این چه دادگاه و محاکمه ای است؟
گفتنی است در جریان محاکمه عوض زینال لی که بنابر سفارش نامعلومی از بخشی از رژیم علی اف دستگیرو به “باج گیری” متهم شده است، وی در اعتراض به نمایشی بودن این دادگاه درخواست کرد که مرا از دادگاه بیرون ببرید و پس از صدور حکم دلخواهتان مرا بیاورید که حکم را اعلام کنید! سپس به علت همهمه ای که در دادگاه روی داد قاضی دادگاه با کوبیدن بر روی میز، جلسه دادگاه را به تاخیر انداخت!
مجری رئاکسیا تی وی در تشریح این نمونه از دادگاه های جمهوری آذربایجان گفت: وقتی دادستان اقامه دعوا می کرد، صدایش شبیه زمزمه ای بود که اصلا شنیده نمی شد! وقتی هم که یکی از “شکایت کنندگان” از عوض زینال لی را به عنوان “زیان دیده” آوردند که صحبت کند، به صراحت گفت که من این اشخاص را (عوض زینال لی) را نمی شناسم! ولی قاضی و دادستان اصلا به این تاکید فرد “شاکی” که اصلا عوض زینال لی (متهم) را نمی شناسم، هیچ توجهی نکردند! به دقت تمامی ماوقع را در دادگاه عوض زینال لی نگاه می کردم. قشنگ شبیه نمایش بود!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا