اخبارایرانترکیهروسیه

تاکيد روسيه بر تقويت روابط راهبردي با ايران و جمهوري آذربايجان

وزير امورخارجه روسيه اعلام کرد ، اين کشور روابط راهبردي را با جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان توسعه مي دهد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اوخو.آذ، «سرگئي لاوروف» روز جمعه در گفت وگو با ايتارتاس گفت، روسيه با جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اذربايجان روابط ديرينه ، حسنه و مشارکت راهبردي دارد. وي تاکيد کرد، دستور کار ديدارهاي دوجانبه مسکو با تهران و باکو، مسايل اقتصادي ، سياسي ، امنيتي ، مبارزه با تروريسم ، قاچاق مواد مخدر ، همکاري در درياي خزر و طرح هاي زيرساختي را دربرمي گيرد.
لاوروف درباره ديدار سه جانبه روز پنجشنبه گذشته وزيران امور خارجه ايران، روسيه و جمهوري آذربايجان در باکو خاطرنشان کرد، اين ديدار براي بررسي راههاي همکاري ميان ايران، روسيه و آذربايجان و گفت وگو در مورد موضوعات مورد علاقه سه کشور برگزار شد و قرار است اجلاس سران سه کشور برگزار شود و اين ايده تاييد شده است. وي افزود، در نشست باکو مقدمات براي اجلاس سران سه کشور فراهم و در آن عرصه هايي که در آن مي توان همکاري کرد تعيين شد. رئيس دستگاه ديپلماسي روسيه
گفت، روسيه علاوه بر مذاکرات پنج جانبه براي تنظيم کنوانسيون حقوقي درياي خزر، با جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان طرح هاي مشترکي دارد که در نتيجه اين طرح ها، همکاري ها در عرصه بنادر سه کشور در درياي خزر و همکاري هاي گردشگري ميان اين کشورها افزايش مي يابد.
وي افزود، طرح هاي زيرساختي درچارچوب راهگذر بين المللي شمال-جنوب از مدتها پيش مورد بررسي قرار دارد و حدود 20 کشور علاقمند به مشارکت در اين راهگذر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا