آذربایجاناخبارترکیه

حمایت جمهوری آذربایجان از مبارزه ترکیه با تروریسم

مجمع جهانی آذربایجانی‌ها از تلاش های ترکیه در زمینه برقراری صلح و ثبات در سطح جهان و مبارزه با گروه های تروریستی اعلام حمایت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، شرکت کنندگان در نشست مجمع جهانی آذربایجانی‌ها که امروز در شهر کلن آلمان برگزار شد، با صدور بیانیه نهایی؛ ضمن اعلام حمایت از تلاش های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در زمینه برقراری صلح و ثبات در سطح جهان و مبارزه با تروریسم، سازمان ملل و کشور آلمان را به مبارزه فعال تری در این زمینه فراخواندند.

رشاد قلی‌اف، رئیس مجمع جهانی آذربایجانی‌ها در گفتگو با خبرنگاران در پایان این نشست اظهار داشت: “دولت ترکیه همواره در کنار دولت آذربایجان است. بیست درصد خاک کشورمان (قره باغ کوهستانی) از 25 سال گذشته در زیر اشغال قرار دارد. دولتمردان ترک در این قضیه همواره در کنار ما می‌ایستند. به ویژه پاسخ مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه به نماینده ارمنستان در نشست اخیر ناتو، سخنرانی های رجب طیب اردوغان و بنعلی یلدریم نشانه حمایت ترکیه از کشورمان در هر محفل به شمار می‌آید”.

وی با بیان این که کشورهای غربی به ویژه آلمان و همچنین ایالات متحده آمریکا در مساله ترکمن‌ها در شمال سوریه و عراق و در حمایت از گروه تروریستی پ.ک.ک در این منطقه علیه ترکیه نقش بزرگی دارند، گفت: “زمانی که به جنگویان، سلاح های کشف و ضبط شده، اجساد کشته شدگان و افرادی که به این جنگجویان آموزش نظامی می دهند، بنگریم؛ به خوبی مشاهده می شود که پشت این امر همین کشورها ایستاده اند”.

او با ابراز این که برخی از این کشورها حتی خود اعتراف می کند که این جنگجویان ‘نیروی زمینی آن‌ها هستند’، تصریح کرد: “برای مثال آلمان حمایت تسلیحاتی خود به گروه تروریستی بین المللی پ.ک.ک را پنهان نمی کند. آلمان از یک سو اعضای پ.ک.ک را در کشورش پناه داده و به آن ها آموزش می دهد و از سوی دیگر به ترکیه می گوید که از مبارزه این کشور با تروریسم حمایت می کند. در این امر تناقض وجود دارد. در این قضیه ما از آلمان توقع داریم تا در مبارزه با تروریسم حساسیت ما را در نظر بگیرد”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا