آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

رییس جمهوری پیشین جمهوری آذربایجان: باکو حق دارد اقدامات مشابه ایروان انجام دهد

­ایاز مطلب اف، رییس جمهوری پیشین آذربایجان گفت همانطور که دولت ارمنستان توانست ژنرال یوری خاچاتروف، دبیرکل سازمان پیمان امنیت دستجمعی کشورها مشترک المنافع را که سازمانی تحت رهبری روسیه است، بازداشت کند، جمهوری آذربایجان نیز از حقوق مشابهی برخوردار است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،ایاز مطلب اف در گفتگو با روزنامه « ینی مساوات » چاپ باکو گفت: تحت پیگرد قرار دادن ژنرال خاچاتروف ، دبیرکل سازمان پیمان امنیت دستجمعی کشورها مشترک المنافع ، نشانه قلدری و بی اعتنایی ارمنستان به متحدان خود در این سازمان است. رهبران ارمنستان با این کار می خواهند بگویند که برتری قانون در ارمنستان بر هر چیزی ارجحیت دارد. اما، آنها فرزندان خود را برای خدمت سربازی به سرزمین های تحت اشغال کشور همسایه می فرستند و به آن افتخار می کنند. »
ایاز مطلب اف گفت : « جمهوری آذربایجان حق دارد خواهان مجازات افرادی بشود که علیه این کشور مرتکب جنایت شده اند. اگر امروز دولت پاشینیان با بی اعتنایی به همه، دبیرکل یکی از بزرگترین سازمان های نظامی دنیا را دستگیر می کند و به او دستبند می زند، ما نیز می توانیم گام های مشابهی برداریم. اما، باید به وقایع واقع گرایانه نگاه کرد. در شرایط کنونی ، استرداد آنها به جمهوری آذربایجان غیرممکن است. دولت پاشینیان آنها را به جمهوری آذربایجان تحویل نمی دهد.»
ایاز مطلب اف درباره افزایش فشار بر “طایفه قره باغی ها” در ارمنستان و دستگیری روبرت کوچاریان، رییس جمهوری پیشن ارمنستان و جمهوری خودخوانده قره باغ به دستور مقامات جدید ارمنستان و احتمال روی آوردن ارامنه قره باغ به سمت جمهوری آذربایجان نیز گفت : « این احتمال درباره رهبران آنها وجود ندارد. اما، احتمال پناه آوردن مردم ساکن قره باغ به باکو وجود دارد. در دوره ریاست جمهوری من ، در نتیجه تدابیری که اتخاذ شد، برای رهایی ارامنه قره باغ از دست جدایی طلبان ، چند بار ابتکار آغاز مذاکرات مطرح شد. اما، هر بار در نتیجه خیانت هایی ، از این گفتگوها جلوگیری شد. در این میان، رهبران این طایفه دستشان به خون انسان های بی گناه آلوده است و آنها با آگاهی به سرنوشتی که در انتظارشان است، چنین کاری نمی کنند. ( به جمهوری آذربایجان روی نمی آورند). فقط فرار می تواند جان آن ها را نجات دهد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا