آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومی

مسکو، باکو و ایروان را به خویشتنداری دعوت کرد

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به درگیری مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت:‌ ما قویاً از باکو و ایروان می‌خواهیم که خویشتنداری نشان دهند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ماریا زاخارووا چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در نشستی خبری گفت:‌ انتظار است که مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گام‌هایی برای کاهش تنش بردارند و از هرگونه اقدامی که به بدتر شدن وضعیت منجر می‌شود، خودداری کنند.

پیش از این، سخنگوی دفتر  ریاست جمهوری روسیه در واکنش به رخدادهای مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفته بود: مسکو از ایروان و باکو می‌خواهد در رابطه با تشدید اوضاع کنونی خویشتن‌داری کنند و امیدوار است که روند آماده سازی معاهده صلح ادامه یابد.

دمیتری پسکوف افزود: این خبر نگران‌ کننده‌ ای است که از خط مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌آید، ما از هر دو طرف می‌خواهیم خویشتن‌ داری نشان دهند و از هر طریق ممکن از هرگونه اقدامی که طرف مقابل آن را تحریک‌ آمیز بداند خودداری کنند.

وی ادامه داد: ما با دقت وضعیت را رصد خواهیم کرد و به تماس های خود با هر دو طرف ادامه خواهیم داد. سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: این گونه رخدادها به پیشرفت روند صلح و نزدیک شدن به لحظه امضای یک معاهده در این راستا، کمکی نمی کند اما امیدواریم تلاش‌ها برای دستیابی به این معاهده صلح ادامه پیدا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا