آذربایجاناخبارایراننخجوان

سفر هيئتي از دانشگاه دولتی نخجوان به ایران

صالح محرم اف، رییس دانشگاه دولتی نخجوان و هیئت همراه،به منظور توسعه دو جانبه همکاری‌های علمی ـ آموزشی دو كشور، از  سوم اسفند به مدت دو روز به استان آذربایجان غربی سفر کرده و با مسئولان و اساتيد دانشگاه ارومیه ديدار و گفت‌وگو مي‌كنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، به منظور افزایش تعاملات علمی و براساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، صالح محرم اف، رییس دانشگاه، اکبر علی اف، مدیر گروه آموزش زبان‌های شرقی و استاد زبان فارسی، حسن قنبر اف، استاد دامپزشکی دانشگاه دولتی نخجوان بنابر دعوت حب نقی، رییس دانشگاه ارومیه به استان آذربایجان غربی سفر مي‌كنند.

رییس دانشگاه دولتی نخجوان و هیئت همراه، طی سفر دو روزه خود به كشورمان› ضمن بازدید از مراکز، بخش‌ها و آشنایی با توانمندهای دانشگاه ارومیه استان آذربایجان غربی در زمینه افزایش و توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله مبادله استاد، آموزش علوم انسانی، علوم طبیعی، هنر و … گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند كرد.

تعاملات و تبادلات متقابل در حوزه‌های علمی ـ دانشگاهی، فرهنگی ـ هنری بین ایران و نخجوان توسعه يافته و تدریس نخستین استاد ایرانی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه دولتی از سال 2015 یکی از نمونه‌های بارز همکاری‌های دوجانبه است، كه به گفته مسئولان دانشگاه  دولتی نخجوان سطح آموزش زبان فارسی در این مدت زمان، ارتقاء يافته است.

آشنايي با دانشگاه دولتی نخجوان

دانشگاه دولتی نخجوان از سال 1967 تأسیس و دارای  10 دانشکده و تعداد 6000 دانشجو است. در دانشکده روابط بین‌الملل و زبان‌های خارجی دو رشته زبان فارسی و مترجمی زبان فارسی ـ آذربایجانی تدریس می‌شود و هم‌اکنون تعداد 24 دانشجوی زبان فارسی تحصیل مي‌كنند.

همچنين، دانشکده هنر این دانشگاه یکی از فعال‌ترین واحدهای آموزشی است و با توجه به تأسیس دانشکده هنر در دانشگاه ارومیه، می‌توان از قابلیت‌ها و توانمندی‌ها به طور دوجانبه بهره‌برداری کرد.

دانشگاه دولتی نخجوان در سال 2014 به عنوان دانشگاه برتر دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان شناخته‌شده و با توجه به همجواری این جمهوری خودمختار با استان آذربایجان غربی و وجود توافقنامه همکاری امضاشده بین رییس مجلس عالی نخجوان و استاندار آذربایجان غربی که دربرگیرنده موضوعات همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی نیز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا