آذربایجاناخبار

دلایل فشار بر حاجی محسن صمد اف از زبان کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در ادامه گفتگوها در خصوص افزایش فشار بر زندانیان سیاسی به ویژه بر رئیس حزب اسلام محسن صمداف، این بار با آقای ارسطون اروج لو تحلیل گر و مفسر سیاسی شناخته شده درباره ی علل و عوامل فشار بر زندانیان سیاسی گفتگو کردیم که وی در جواب  عنوان کرد:

در نوبه ی اول با توجه به این واقعیت در حال حاضر جامعه در دوره ی بعد از اسلام هراسی قرار دارد. سران دولت درباره این مسئله که تعدادی از اتباع جمهوری آذربایجان به عراق و سوریه رفته و همراه با داعش می جنگند در حال حاضر  نیز داعش  به عنوان  منبع تهدید برای کشور ما بسیار خطرناک است. با این حال وابستگان  دولت جمهوری آذربایجان درک نمی کنند که حاجی محسن صمداف ارتباطی با داعش ندارد و نمی تواند داشته باشد. داعش افراد مذهبی، متدین و یا مومنان نیستند، آنها کسانی هستند که خود را مسلمان نشان می دهند و باعث می شوند که همگان نگاه بد بینانه ای نسبت به اسلامگرایان پیدا کنند.

از سوی دیگر  حاکمیت جامعه مدنی ، سکولارهای فعال سیاسی و رسانه ها را از لیست خارج کرده و فکر می کنند در حال حاضر اسلام گراها  بزرگترین عامل تهدید برای آنهاست و در این راستا افزایش فشار بر زندانیان اسلام گرا را افزایش داده اند. 

من در ماه اوت بیشتر شدن این فشارها را پیش بینی کرده بودم، من در مصاحبه با رادیو آزادلیق در ماه سپتامبر در مورد بیشتر شدن فشارها هشدار داده بودم اما این را برای  اسلام گراها پیش بینی نکرده بودم  . چونکه نمی خواستم دراین پروسه  برای آنها (حکومت) خدمتی کرده باشم. به عبارت دیگر، آنچه که در سال های اخیر اتفاق افتاده برای خنثی کردن و از بین بردن مخالفان می باشد و اکنون نیز  وقت اسلام گراها  است. این بخش جدایی ناپذیر از این فرآیند در حال حاضر است.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا