اخباراردبیل

جشنواره و نمايشگاه ملی اقوام ايرانی در دانشگاه محقق اردبيلی آغاز بکار کرد

  با حضور 14 غرفه از استان های مختلف کشور جشنواره و نمايشگاه ملی اقوام ايرانی در دانشگاه محقق اردبيلی آغاز بکار کرد.

AWT IMAGE

  به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایسنا، دکتر گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی در آئين افتتاح اين نمايشگاه با بيان اينکه در اين نمايشگاه امکانات خوبی از استان های مختلف کشور گردهم آمده است، گفت: به رسميت شناختن همه آئين های کشور بسيار ارزشمند است و مهمترين پيام اين نمايشگاه بايد وحدت و انسجام باشد.

  وی با بيان اينکه خلقت خداوند مدون و رنگارنگ است، افزود: اگر هر لهجه و زبانی در کشور از بين برود، به قوميت ها و فرهنگ کشور ضربه می زند.

  صادقی ضمن تاکيد بر حفظ وحدت ملی و اقتدار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ايران، تصريح کرد: بايد بر حق و حقوق همه زبان ها و فرهنگ های موجود در کشور پافشاری کنيم و اجازه ندهيم از بين بروند.

  سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی اظهاراميدواری کرد: برنامه های فرهنگی دانشگاه از لحاظ کمی و کيفی روز به روز افزايش يابد.

AWT IMAGE

  محمدبضاعت پور مدير اجرايی نمايشگاه نيز گفت: اين نمايشگاه در قالب 14 غرفه از استان های آذربايجان شرقی و غربی، مازندران، لرستان، گيلان، کردستان، سيستان و بلوچستان ، چهارمحال بختياری و اردبيل برپا شده و آثار هنری، توليدات مختلف، غذاهای محلی و صنايع دستی اقوام ايرانی در آنها به نمايش گذاشته شده است.

  وی افزود: اين نمايشگاه با شعار «من به ايرانی بودنم افتخار می کنم» و با هدف همدلی، همزبانی، معرفی مفاخر و جاذبه های گردشگری و هنری اقوام ايرانی داير شده است.

  بضاعت پور تصريح کرد: در برپايی اين نمايشگاه، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبيل، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان و دانشگاه محقق اردبيلی همکاری کرده اند.

AWT IMAGE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا