آذربایجاناخبارعمومی

یادداشت اعتراض آمیز باکو به وزارت خارجه کانادا؛ آذربایجان دو نماینده پارلمان کانادا را در فهرست عناصر نامطلوب قرار داد

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به سفر دو نماینده پارلمان کانادا به منطقه قره باغ کوهستانی ، در یاداشتی اعتراضی ،اعلام کرد که این دو نماینده را در فهرست عناصر نامطلوب قرار داده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا ،حکمت حاجی اف سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، روز پنجشنبه گفت : سفر «تونی کلمان» و «ریچل هاردر» نمایندگان پارلمان کانادا به منطقه قره باغ کوهستانی، غیر قانونی بوده است.
دولت باکو هر گونه سفر اتباع دولت های خارجی بدون هماهنگی با نهادهای مربوطه جمهوری آذربایجان به منطقه قره باغ کوهستانی را غیر قانونی و نقض قوانین این کشور می داند.
حاجی اف افزود: وزارت امور خارجه کانادا نیز در یادداشت جوابیه اعلام کرده است ، که کانادا منطقه قره باغ کوهستانی وهفت شهرستان در همجواری آن را جزو جمهوری آذربایجان می داند و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت می شناسد.
همچنین در این جوابیه آمده است ، نمایندگان پارلمان کانادا بدون ابلاغ نهادهای رسمی این کشور ، به این سفر رفته اند و دولت کانادا منطقه قره باغ کوهستانی و نمایندگان آن را به رسمیت نمی ششناسد و از حل مناقشه قره باغ در قالب مذاکرات صلح گروه مینسک سازمان مانیت و همکاری اروپا حمایت می کند.
منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان دیگر در همجواری آن در جریان جنگ قره باغ در سالهای ۱۹۹۲ الی ۱۹۹۴ میلادی میان جمهوری آذبایجان و ارمنستان تحت کنترل نیروهای ارمنی درآمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا