آذربایجانایرانعمومی

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان: نامزدهای انتخاباتی ایران شخصیت های توانمندی هستند

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ایران از شخصیت های توانمند و سابقه دار در خدمت به کشور خود هستند .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،توفیق عباس اف روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر انتخابات ریاست جمهوری ایران در جهان با توجه ای خاص پیگیری می شود .
وی ابراز امیدواری کرد، مردم ایرن در این دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در شرایط حفظ ثبات و نظم عمومی به نامزد مورد علاقه خود رای دهند و رییس جمهوری منتخب نیز به فعالیت ها در راستای پیشرفت و توسعه کشور را ادامه دهد .
عباس اف حضور جمع کثیری از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در ایران را امری طبیعی و مظهر تنوع فکری عنوان کرد و گفت: احترام به نظر و موضع دیگران مایه توسعه و پیشرفت برای هر کشوری است .
وی افزود: چنین به نظر می رسد مسئولان و نهادهای مربوطه در ایران با توجه به این اصل، در میان این همه داوطلبان انتخاباتی به شش نامزد اصلی ترجیح داده و حضور آنها در این دوره انتخابات را به صلاح کشورشان دانسته اند .
وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در این مدت گذشته هرچند در روابط با غرب به تعهدات خود پایبند بوده، ولی این غربی ها هستند که سعی دارند با بهانه های مختلف از توافقات حاصله طفره بروند و اتهامات بی اساسی علیه ایران مطرح کنند .
توفیق عباس اف افزود: با این همه برخی کشورهای غربی به جایگاه خاص ایران اذعان و از گامهای برداشته شده در چند سال اخیر از سوی دولت تهران تقدیر کرده اند .
وی همچنین دوره بعد از انتخابات ریاست جمهوری قبلی ایران را برای روابط با جمهوری آذربایجان نیز موفقیت آمیز خواند و گفت ، در این چند سال گذشته گامهای مهم در راستای توسعه روابط دو کشور در همه عرصه ها برداشته شده است .
به گفته عباس اف، بر خلاف تلاش های محافل بیگانه که توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان را مغایر با منافع خود می دانند همه سوءتفاهمات در روابط ایران و جمهوری آذربایجان با تلاش های مشترک مسئولان دو کشور برطرف شده است .
وی افزود: ایران و جمهوری آذربایجان در حال حاضر بر مبنای مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی روابط خود را توسعه می دهند و هر دو کشور از توسعه روابط فی مابین سود می برند و خواهند برد .
وی اضافه کرد: جمهوری آذربایجان و ایران همچنین در مسایل بین المللی و منطقه ای از جمله در مبارزه با تروریسم بین المللی، مهار جنگ ها در جهان و نیز رفع مناقشات راکد موضع یکسانی را دنبال می کنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا