آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان:روسای همزمان گروه مینسک گام های اساسی در جهت حل مناقشه قره باغ بر نمی دارند

حکمت حاجی یف؛شاوارش کوچاریان (معاون وزارت امور خارجه ارمنستان) جنایتکار بوده و در قتل عام خوجالی بطور مستقیم دست داشته است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، حکمت حاجی یف سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان با ابراز نگرانی از وضیعت موجود بر سر مناقشه قره باغ و همچنین اظهارنظرهای صورت گرفته از سوی مقامات ارمنی گفت: ما بعنوان یک قاعده کلی سخنان معاون وزارت امور خارجه ارمنستان را در مورد مذاکرات دوطرف بر سر مناقشه قره باغ را، خنده آور توصیف نموده و در مورد آن اظهارنظر نمی کنیم،ولی اما این بار به دلیل جاهل بودن وی و گفتن سخنان بیهوده بر خود واجب می دانم که به آن پاسخ دهم، پس از مذاکرات وین و سن پترزبورگ میان روسای جمهور دو کشور سرژ سرکیسیان با دروغ و بازهای سیاسی تلاش می نماید تا از وضع موجود سوء استفاده نموده و یک گام برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات با اظهار نظرهای بیهوده صورت دهد. متاسفانه روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای رسیدن در جهت به نتیجه رسیدن پیشرفت در مذاکرات گام های اساسی را بر نمی دارد. برای تغییر در وضع موجود هیچ گونه اراده و فشار لازم از سوی این سازمان بر علیه ارمنستان وشخص سرکیسیان صورت نمی گیرد که این امر نشان می دهد آنها در عمل به دنبال حل این مناقشه نیستند.
شایان ذکر است مقامات سیاسی ارمنستان، جمهوری آذربایجان را متهم می نمایند که این کشور درصدد ندارد برای به نتیجه رسیدن مذاکرات گام های اساسی بردارد که این اظهار نظر آنها باعث خشم دولتمردان جمهوری آذربایجان گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا