آخرین اخبارآذربایجاناخبار

در سفر رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان به جمهوری آذربایجان، تاکید پاکستان و جمهوری آذربایجان بر تقویت همکاری‌های نظامی

در دیدار ژنرال “نادیم رازا” رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با مقامات بلند پایه جمهوری آذربایجان بر تقوبت مناسبات اقتصادی و نظامی دو کشور تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری  صداو سیما،رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان که در رأس هیئتی به جمهوری آذربایجان سفر کرده با رئیس جمهور، وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار ” الهام علی اف ” رئیس جمهور آذربایجان گفت: حمایت ما از پاکستان در موضوع کشمیر و حمایت پاکستان از جمهوری آذربایجان در موضوع قره باغ و جنگ ۴۴ روزه در مجامع بین المللی؛ نمونه بارز برادری و دوستی واقعی است.

وی در ادامه افزود: پاکستان یکی از معدود کشور‌های جهان است که با ارمنستان روابط دیپلماتیک ندارد و به دلیل اشغال سرزمین‌های جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان این کشور را به رسمیت نشناخته است. مردم ما از این موضوع آگاه هستند و ما از این موضع پاکستان قدردانی می‌کنیم. در زمینه همکاری‌های نظامی بین دو کشور ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که درباره ان مذاکره خواهیم کرد. ما از پاکستان صنایع نظامی دریافت کرده ایم و این روند را ادامه خواهیم داد. معتقدیم زمان برگزاری مانور‌های نظامی مشترک فرا رسیده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان نیز ضمن تبریک بازپس گیری قره باغ؛ آمادگی متخصصان پاکستانی را برای پاکسازی منطقه از مین و مواد منفجره بجا مانده از جنگ اعلام و تأکید کرد: دو کشور ظرفیت خوبی برای ارتقا همکاری‌های نظامی در سطح کیفی جدید را دارند.

در این دیدار دو طرف با اشاره به همکاری‌های نزدیک نظامی بر افزایش تلاش‌ها در این زمینه تأکید کردند. همچنین طرفین در خصوص برگزاری تمرینات مشترک نظامی دو کشور و تداوم دیدار‌های متقابل برای تبادل تجربه و دیگر از مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا