آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

جمهوری آذربایجان و اندونزی در صدر خریداران سلاح از رژیم صهیونیستی

براساس گزارش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، صادرات سلاح این رژیم اشغالگر طی دو سال اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته و جمهوری آذربایجان به همراه اندونزی در صدر خریداران سلاح از رژیم صهیونیستی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گزارشی از افزایش قابل توجه صادرات سلاح از این رژیم به کشورهای دیگر در دو سال گذشته خبر داد و مدعی شد که حجم صادرات سلاح در سال ۲۰۲۱ به ۱۱.۳ میلیارد دلار رسیده بود.

به نوشته وبگاه عربی‌۲۱، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بدون ذکر آمار دقیقی، در این باره گفت: «صادرات سلاح در سال ۲۰۲۲ به مراتب بیشتر از سال گذشته میلادی است که این موضوع می تواند به دلیل جنگ اوکراین و افزایش مشتری‌های سلاح از کشورهای اروپایی باشد.»

با این حال رژیم تل آویو، از ارائه بسیاری از اطلاعات در این زمینه خودداری می‌کند و «تال اشنایدر» کارشناس نظامی صهیونیستی در این باره در وبگاه عبری زبان «زمان» نوشت که مقصد بسیای از این سلاح‌ها نامعلوم است و سری بودن بسیاری از اطلاعات احتمال وجود فساد و رشوه یا میانجیگری‌های مشکوک را افزایش می‌دهد.

اشنایدر در ادامه نوشت که اندونزی از کشورهایی است که در صدر لیست صادرات سلاح از رژیم صهیونیستی قرار دارند و علی‌رغم نبود روابط دیپلماتیک میان جاکارتا و تل آویو، سلاح‌ها از طریق خط تولید شرکت «البیت» در کشورهای برزیل، اتریش و چک صادر می‌شود. همچنین شرکت «سلیبریتی» رژیم صهیونیستی نرم‌افزاهای جاسوسی تلفن همراه به اندونزی فروخته است.

در این میان جمهوری آذربایجان نیز در صدر لیست خریداران سلاح از رژیم صهیونیستی است و پهپادهای خریداری شده از این رژیم در جنگ قره‌باغ علیه مواضع ارتش ارمنستان مورد استفاده قرار گرفت. در این راستا چندی پیش «مدد قلی‌اف» وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان از تداوم همکاری این کشور و شرکت‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و در چهارمین نمایشگاه امنیتی-دفاعی «Securex Caspian» در باکو گفت: « جمهوری آذربایجان به همکاری با شرکت‌های ترکیه‌ای و اسرائیلی ادامه خواهد داد.»

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان پیشتر در گفت‌و‌گو با «نشریه دفاع ملی روسیه» از خرید گسترده تجهیزات نظامی اسرائیلی از سوی کشورش خبر داده بود.

علی‌‌اف تصریح کرده بود که باکو از تل‌آویو، پهپادهای موسوم به «مهاجم آسمان» (Sky Striker) و هاروپ خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا