آذربایجاناخبارعمومی

تاسیس «مرکز هماهنگی امور انرژی» در جمهوری آذربایجان

رئیس جمهور آذربایجان روز گذشته طی حکمی دستور راه اندازی «مرکز هماهنگ کننده امور انرژی» تحت مدیریت وزارتخانه انرژی این کشور را صادر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اوخو.آذ،بر اساس این دستور، مرکز هماهنگ کننده امور انرژی به عنوان یک نهاد حقوقی ماموریت خواهد داشت تا وظایف و ماموریت های اداره نظارت بر انرژی وزارت انرژی و اداره نظارت بر امور گاز جمهوری آذربایجان را هماهنگ و منسجم نماید.
بنا بر اعلام منابع خبری مرامنامه مربوط به این مرکز نیز در دولت جمهوری آذربایجان به ثبت رسیده و به محض آغاز فعالیت رسمی این مرکز، ادارات قبلی نظارت بر امور انرژی و کلیه شعبات و ادارات زیر مجموعه آن از قبیل ادارات نظارت کننده در وزارت انرژی و شرکت گاز جمهوری آذربایجان لغو خواهد گردید.
این در حالی است که طبق فرمان صادره از سوی ریاست جمهوری کلیه اماکن و ساختمان های مربوط به دو اداره نظارت بر امور انرژی وزارت انرژی و شرکت گاز نیز بایستی ظرف مدت سه ماه در اختیار «مرکز هماهنگ کننده امور انرژی» قرار گیرد.
«مرکز هماهنگ کننده امور انرژی» جمهوری آذربایجان در راستای تهیه و تامین انرژی گرمایی و الکتریکی در کشور و در راستای هماهنگی تعاملات تولیدکنندگان صنایع گازی، فرستنده ها، توزیع کنندگان، تامین کنندگان و تولیدکنندگان برق و انرژی، تجزیه و تحلیل فعالیت شرکت ها جهت ارائه پیشنهاد در خصوص اقدامات و نحوه بازسازی یا نوسازی تجهیزات تولید کننده انرژی همچنین ایجاد ساز و کارهای انگیزشی برای جذب سرمایه گذاری موظف است تا بر انطباق سیستم های مهندسی، ارتباطات و کیفیت خدمات در کشور، نظارت داشته باشد.
این مرکز دولتی، استانداردهای حاکم بر شرکت های مترقی را در فعالیت های خود اعمال و توسط هیئت مدیره اداره خواهد شد.
لازم به ذکر است که ترکیب سه نفره هیئت مدیره شامل رئیس و دو معاون رئیس جمهور بوده که توسط وزیر انرژی این کشور منصوب و یا عزل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا