اخبارایران

استاد دانشگاه باکو: تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران پیروزی بزرگ برای بشریت است

دکتر ˈحافظ معارف عثمان افˈ استاد دانشگاه دولتی باکو، تصویب طرح ˈجهان عاری از خشونت و افراط گریˈ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد را پیروزی بزرگ برای جامعه بشری توصیف کرد.

مرکز فرهنگی قفقاز/ به نقل از ایرنا ، وی این پیروزی را نه تنها موفقیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی، بلکه افتخار بزرگی برای مشرق زمین دانست و گفت: من در سخنرانی خود در سمینار بین المللی ˈخلیج فارسˈ که در سال 2001 میلادی در تهران برگزار شده بود، همین ادبیات را در مقابل این موفقیت کشور همسایه خود بکار بردم.این استاد دانشگاه دولتی باکو که خود را ˈسفیر صلحˈ یکی از مراکز پژوهشی خاورمیانه معرفی کرد، با اشاره به ضرورت همبستگی جهانی برای مقابله با معضلات بزرگ جوامع بشری افزود: هیچیک از مسایل جهانی به تنهایی از سوی یک کشور، ولو کشور قدرتمند هم باشد، قابل حل نیست و تنها با تشریک مساعی کل جوامع بشری اینگونه مسایل حل می شوند.
وی به برخی معضلات جهانی از قبیل مسایل زیست محیطی، کمبود غذا، گرسنگی، مساله انرژی و مسایلی از این دست که اهمیت جهانی دارند، اشاره کرد و گفت: ظهور معضلاتی همچون تروریسم و افراط گرایی و جهانی شدن تدریجی این مسایل ریال یک بار دیگر ضرورت همبستگی جهانی را گوشزد می کند . این استاد دانشگاه ، طرح پیشنهادی دولت ایران را فرصتی مغتنم برای جامعه بشری خواند و اضافه کرد: من به عنوان یک شهروند کشور همسایه ایران، این رویداد بزرگ را ارج می نهم و آماده ام هر کمکی که از دستم بر آید، برای تحقق این ایده انسانی بکار گیرم. وی همچنین همه طیف های اجتماعی و سازمانهای غیر دولتی در جهان را برای حمایت از این پیشنهاد فرا خواند.عثمان اف افزود: بانیان تروریسم جهانی و افراط گری بین المللی برای همه جهانیان شناخته شده هستند. بطور کلی گسترش شبکه های تروریستی در جهان اعم از گروههای تروریستی مرتبط با ˈاسامه بن لادنˈ و یا شبکه های بین المللی مواد مخدر همه از سوی کشورهای قدرتمند هدایت می شوند و این قدرت های بزرگ هستند که با حمایتهای مالی خود ، این شبکه ها را سازمان دهی می کنند. وی در ادامه با اشاره به یک ضرب المثل تاکید کرد: اتهاماتی که هر از گاه از سوی مراکز قدرت بر علیه ایران مطرح می شود، همه و همه با هدف به انزوا کشاندن ایران و تصاحب منابع انرژی این کشور صورت می گیرد ، ولی آنها به نتیجه ای نخواهد رسید. ایران سیاست مستقلی را پیش می برد و کشورهایی که در قبال این سیاست مستقل عاجز هستند، با زدن این برچسبها به ایران به جایی نخواهند رسید و همچنان عاجز خواهند ماند. استاد دانشگاه دولتی باکو در رابطه با مخالفت قدرتهای جهانی با دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای نیز این سووال را مطرح کرد که چرا آمریکا و صهیونیست ها باید از این فناوری بهره مند باشند و دیگران از آن محرم شوند. این در حالی است که ایران اعلام می کند که برنامه هسته ای صلح آمیزی را دنبال می کند. البته این حق مشروع ایران است و این کشور بزرگ ، توانایی و شایستگی برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای را دارد. هدف آنها فقط به انزوا کشیدن ایران و تصاحب ذخایر نفتی آن است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا