آذربایجاناخبارمصاحبه

نورسته ابراهیم اوا: “یا قره باغ را آزاد کنیم و یا شهید شویم، راه سومی وجود ندارد”

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  نورسته ابراهیم اوا رئیس شورای بانوان حزب اسلام آذربایجان و رئیس انجمن اجتماعی حمایت از مادران سربازان مصاحبه ای با سایت اسلامین سسی انجام داده است که در پاییت  مشروح آن امده است.

مصاحبه با نورسته ابراهیم اوا رئیس شورای بانوان حزب اسلام آذربایجان و رئیس انجمن اجتماعی حمایت از مادران سربازان:

 –         با توجه به حوادث اخیر در جبهه های نبرد شاهد آن بودیم که برخی از مادران اظهار می داشتند که ما فرزندان خود را برای وطن پرورش دادیم و برخی دیگر نیز با فراری دادن فرزندان خود از خدمت سربازی آنها را به خارج از کشور رهنمون می سازند.نظرتان در این خصوص چیست؟

حراست از وطن فقط مخصوص مردم کشور ما نبوده و شامل تمامی ملتهای جهان می شود.

مباحثی در علم اعتقاد وجود دارد که بین مرد و زن مشترک است و آن باطن هر انسان می باشد. از طرف دیگر حس وطن پرستی که در فطرت هرکس نهفته است نیز حقیقتی غیرقابل انکار می باشد که تحت تاثیر زمان و مکان قرار نمی گیرد. اما سئوال اینجاست که چطور در بعضی اوقات این احساس در برخی وجود دارد و در برخی دیگر وجود ندارد؟

متاسفانه سئوالی که مطرح کردید حقیقت می باشد.

اسلام و ارزشهای اسلامی در طول تاریخ آذربایجان همیشه جایگاه مخصوص خود را دارند. نیروهای مخالف ما نیز نقطه ضعف مسلمانان را پیدا کرده اند. همانطور که می دانید در طول تاریخ اسلام نیروهای مخالف زیادی برعلیه اسلام اقدام کرده اند. البته این مبارزه در 20 – 30 سال اخیر تغییر یافته است. یکی از این روشها حمله به مسلمانان توسط وهابیون که مورد حمایت امریکا و اسرائیل هستند و روش دیگر نیز تحریم اقتصادی کشورهای مسلمان می باشد.

همان زنانی که فرزندان خود را از اعزام به خدمت سربازی باز می دارند تحت تاثیر یکی از این دو عامل قرار گرفته اند. برای آنها پول اهمیت بیشتری نسبت به عشق به وطن دارد.

مادرانی که هم فرزندان خود را در راه وطن تقدیم می کنند جایگاه بزرگی نزد خدا دارند. مکتب ما مکتب اهل بیت(ع) می باشد که شهدای ما نیز پرورش یافته همین مکتب هستند.

–         همانطور که می دانید فردا دیدار روسای جمهور ارمنستان و آذربایجان برگزار خواهد شد. بنظر شما چه سازشی اراضی اشغال شدمان را به ما پس خواهد داد؟

هر چیزی راه حل صلح آمیزی هم دارد.

صلح بهترین راه است.ولی تا به کی باید صبر کنیم تا اراضی اشغالی مان را بازپس بگیریم. ارمنستان هیچ گاه به میل خود اراضی ما را پس نخواهد داد. این یک فریب است. اگر ما بدانیم که بعد از چند سال اراضی ما را بازپس خواهد داد، ساکت می نشینیم.

اما قرار گرفتن در موضع صبر ، موافق منافع دشمن است. باید فرمان بسیج عمومی صادر شود. همه باید از وطن خود دفاع کنیم.

در حوادث اخیر متاسفانه ما متحمل تلفات جانی زیادی شدیم. با اینکه همه مردم در هزن و ماتم بودند شبکه های تلویزیونی ما غرق در شادی بود. این عمل یک رسوایی بزرگ است. اصحاب رسانه برای چنین موضوعاتی باید با حساسیت زیادی برخورد کند. تلویزیون درحقیقت همانند چشم یک کشور بوده و باید واقعیت را منعکس کند.

حرف پایانی من هم این است که بیش از این نمی توان سرزمین خود را زیر اشغال مشاهده کرد. یا قره باغ را آزاد کنیم و یا شهید شویم، راه سومی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا