آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

ششمین دوره مسابقات جام دریا در انزلی آغاز شد

ششمین دوره از رقابت‌ های جام دریا با شرکت ۴۰۰ ورزشکار و با حضور جانشین نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عصر دیروز با حضور امیر دریادار «حمزه علی کاویانی» جانشین نیروی دریایی راهبردی ارتش، ششمین دوره از مسابقات بین المللی جام دریا به میزبانی ناوگان شمال با کشورهای روسیه، جمهوری قزاقستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در بندر انزلی آغاز شد.

در این دوره از مسابقات که بخش شناوری آن در بندر انزلی برگزار می‌ شود شناور های کشورهای جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ایران با ۴۰۰ ورزشکار به رقابت با یکدیگر می‌ پردازند.

این مسابقات در بخش شناوری شامل مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات بوده و در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار می‌ شود که بندرانزلی میزبان رقابت‌ های شناوری است.

بخش شناوری جام دریا در شش بخش مهار بویه، مبارزه با آبگرفتگی، بقا در دریا، تیر اندازی سطحی، تیراندازی هوایی و تیراندازی به ماکت مین برگزار می‌ شود و ناوهای «مخاچ قلعه» و «آستاراخان» و ۷۳۸ SB یدک کش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه، ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقستان، ناوهای «G-۱۲۲» و «G-۱۲۴» از جمهوری آذربایجان و ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات جام دریا حضور دارند.

مسابقات جام دریا برای نخستین بار در ایران اسلامی و به میزبانی ناوگان شمال نیروی دریایی کلید خورد و بر اساس زمانبندی و برنامه ریزی های انجام شده تا ۱۳ شهریور ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا