آذربایجاناخبارایران

احداث پل ریلی ایران و آذربایجان بر فراز رودخانه آستاراچای پیشرفت خوبی دارد

فرماندار شهرستان بندر آستارا گفت: طرح پل ریلی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر فراز رودخانه آستاراچای، پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد و تا 15 روز دیگر تکمیل خواهد شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سیروس شفقی روز پنجشنبه در جریان بازدید از عملیات اجرایی پل ریلی آستارا – آستارا افزود: عملیات اجرای اتصال ریلی دو کشور در خاک جمهوری آذربایجان از پیشرفت خوبی برخوردار است و ادامه این مسیر بین المللی به طول دو و نیم کیلومتر در آستارای ایران نیز با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
وی اظهار کرد: بر اساس تعهدات صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، طرح اتصال ریلی آستارا – آستارا باید تا پایان سال 2016 میلادی به بهره برداری برسد و در این راستا عملیات احداث دو پل روگذر به منظور تردد قطار و خودرو و همچنین ساخت پایانه بار با ظرفیت پنج میلیون تن در شهرستان آستارا آغاز شده است.
شفقی بیان کرد: مسئولان استانی به منظور تامین مصالح مورد نیاز و نظارت بر اجرای طرح، به طور مرتب از آن بازدید می کنند و با تحقق کریدور شمال – جنوب و اتصال ریلی دو کشور، رونق اقتصادی قابل توجهی را در منطقه شاهد خواهیم بود.
احداث پل ریلی آستارا – آستارا به طول 80 متر برفراز رودخانه مرزی آستارا چای با هدف اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به راه آهن ایران و کریدور شمال و جنوب کشورمان، در راستای توسعه مبادلات تجاری در کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مورد توافق قرار گرفته و جمهوری آذربایجان به اجرای هشت کیلومتر خط آهن در خاک خود و ایران به اجرای دو و نیم کیلومتر راه آهن و احداث بارانداز در آستارا متعهد شده است.
خط آهن قزوین – رشت نیز به عنوان بخش دیگری از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب ایران در حال پیگیری و اجراست و به خط آهن آستارا متصل خواهد شد.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا