اخبارترکیه

۸۶ کشته و ۱۸۶ زخمی در انفجار ایستگاه قطار در آنکارا

براثر انفجار ۲ بمب در مسیر منتهی به ایستگاه راه آهن قدیم در نزدیکی میدان “سیحیه” آنکارا نزدیک به ۸۶ نفر کشته و ۱۸۶ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،بر اساس اخبار منتشر شده، این بمب که در ساعت ۱۰:۰۰ به وقت محلی ترکیه منفجر شده است در محل برگزاری میتینگ “کار، صلح و دموکراسی” کار گذاشته شده بود. بر اساس برنامه ریزی ها قرار بود تظاهراتی به دعوت اتحادیه‌های مختلف هوادار کردها، در حمایت از صلح و برای آرام‌سازی فضای داخلی در ترکیه در آستانه انتخابات در این محل برگزار شود.

مجروحین این بمبگذاری بلافاصله به بیمارستان های، دیشگاپی، نمونه و مصطفی کمال آتاتورک منتقل شده اند.

هنوز گروه و یا سازمانی مسئولیت این بمبگذاری را برعهده نگرفته است. ادعاهای موجود خبر از وجود عامل انتحاری در این بمبگذاری ها دارد.

بلافاصله بعد از انفجار بمب در آنکارا، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه با سلامی آلتین اوک وزیر کشور ترکیه دیدار کرده و نهاد نخست وزیری دستور تشکیل جلسه امنیتی فوق العاده داده است.

همچنین، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اولین اظهارات خود با اشاره به انفجار بمب قبل از برگزاری میتینگ صلح در آنکارا عنوان کرده است: این بمبگذاری یک قتل عام وحشیانه بوده است. انفجار این بمب دقیقا چیزی است که قبل از انتخابات در دیاربکر شاهد آن بودیم. تلفات بسیار سنگین است، هنوز عامل بمبگذاری های دیاربکر و سوروچ مشخص نشده است.

شایان ذکر است، دمیرتاش با لغو تمام برنامه های خود در استانبول بلافاصله عازم آنکارا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا