آذربایجاناخبار

کارشناس آذری مطرح کرد؛ کاهش تعداد افرادی که به داعش پیوسته اند

اخیرا اخبار مربوط به فعالیت گروه تروریستی داعش در رسانه های داخلی و خارجی کاهش پیدا نموده است. در اظهارات اخیر فواد علی عسگراف رییس شعبه ارگانهای انتظامی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان، همچنین در بیانیه سرویس امنیت دولتی آذربایجان نیز آمده است که تعداد ملحق شدگان به گروه تروریستی داعش رو به کاهش نهاده است…

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، ارسطون اروجلو رییس مرکز پژوهشگاه «شرق-غرب» ضمن تایید این خبر می گوید: «تعداد ملحق شدگان به داعش در حد قابل توجهی کاهش پیدا نموده است. تا زمانی که داعش پول و امکانات داشت و با بریدن سرها و انتشار فیلم آن، افراد دارای مشکلات روانی و دارای اراده ضعیف را  دور خود جمع می نمود. البته تعداد این نوع افراد کم هستند و کسانی از همین افراد که توان رفتن را داشتند، رفتند و به آنها پیوستند. علت کاهش تعداد ملحق شدگان به داعش نیز برگرفته از همین مسئله می باشد.

علت دیگر این کاهش، تغییر موضع ترکیه در رابطه با داعش می باشد. با توجه به اینکه راه اصلی گروه داعش از ترکیه بود و هم اکنون این راه مسدود شده است، به همین خاطر تعداد ملحق شدگان به آنها کاهش پیدا کرده است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا