آذربایجاناخبارایراننخجوان

سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان برگزار می‌شود

سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان با عنوان «نخجوان مهد بشریت» با حضور هنرمندان کشورهای مختلف از جمله هنرمنداني از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل ايران، از 3 تا 7 خرداد در قلعه تاریخی نخجوان، برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این جشنواره از سوی بنیاد دانش مجلس عالی و با همکاری اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان برگزار می‌شود.

حسین آقازاده، وابسته فرهنگی ايران در نخجوان در خصوص شرکت هنرمندان ایرانی در اين جشنواره گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با مسئولین برگزارکننده جشنواره، برای چهار هنرمند ایرانی دعوتنامه رسمی ارسال شده و این هنرمندان با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل، در این جشنواره شرکت مي‌كنند.

در سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان، هنرمندان ایران در کنار هنرمندانی از کشورهای روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، جمهوری خودمختار نخجوان و … توانمندی‌های هنری کشورمان را در معرض دید علاقمندان و صاحب‌نظران هنری قرار خواهند داد.

بنا بر اعلام اين خبر، این جشنواره به مدت 4 روز با اجرای برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی در نخجوان برپا می‌شود و هنرمندان مدعو یک روز فرصت دارند در فضای باز قلعه تاریخی نخجوان یک یا دو اثر با موضوع آزاد را طراحی و ترسیم كرده و به جشنواره عرضه كنند.

از سوی مسئولین جشنواره آثار برتر انتخاب و به هنرمندان برگزیده علاوه بر اهداي گواهی و دیپلم افتخار، براي شرکت در چهارمین جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان که در سال 2018 برگزار خواهد شد، دعوت رسمی به عمل خواهد آمد.

همچنين آثار منتخب در گنجینه بنیاد دانش مجلس عالی نخجوان به‌ عنوان آثار برگزیده جشنواره حفظ و نگهداری و در برنامه‌های رسمی دولت جمهوری خودمختار نخجوان، به نام خود هنرمندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین مجموعه این آثار نقاشی به همراه عکس هنرمندان و شرح زندگینامه و سوابق هنری آنان در مجموعه‌ای تحت عنوان کتاب جشنواره به دو زبان آذربایجانی و انگلیسی، منتشر می‌شود.

پيش از اين نيز سعید ایامی و جلاالدین پیرانی، دو هنرمند ایرانی با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس، در دومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان در سال 2014 شرکت کرده بودند.

اين خبر مي‌افزايد؛ در سال‌های اخیر دولت جمهوری خودمختار نخجوان، در زمینه گسترش و ترویج رشته‌های هنري؛ به ‌ویژه نقاشی، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی كرده و در حال حاضر رشته هنری نقاشی به یکی از حوزه‌های مناسب برای توسعه همکاری، تعامل و تبادل تجربیات بین هنرمندان ایرانی و آذربایجانی تبدیل‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا