اخباراردبیلایران

امام جمعه اردبیل: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حامیان فلسطین و مقاومت و از دشمنان سرسخت صهیونسیم بود

امام جمعه اردبیل گفت:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حامیان فلسطین و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهیونسیم بود، وی در حساس‌ترین و خطرناک‌ترین دوران که نمی‌شد اسم اسرائیل را برد کتاب سرنوشت فلسطین را نوشت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اظهار تأسف و تسلیت در فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اولا زجر کشیده دوران سخت انقلاب در زمان طاغوت بود و به تعبیر مقام معظم رهبری بارها تا مرز شهادت پیش رفته بود.

وی افزود: دوم اینکه این عالم مجاهد با داشتن مسئولیت‌های خطیر ثروت‌اندوزی نکرد و به تعبیر مقام معظم رهبری در طول این مدت موردی را سراغ نداریم که وی برای خودش از انقلاب یک اندوخته‌ای درست کرده باشد و سوم اینکه مدیری پرتوان و سیاستمداری بزرگ بود و چهارم اینکه نماینده امام در شورای عالی دفاع بود و عملا فرماندهی نیروهای مسلح را بر عهده داشت و پنجم مورد مشورت رهبر معظم انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: آیت‌الله هاشمی در پست مهم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی مشورتی رهبر معظم انقلاب بود و سیاستهای کلان کشوری با مدیریت وی، تدوین و جهت تصویب به مقام معظم رهبری ارائه می‌شد و مورد ششم، مقدم داشتن نظام و رهبری بر مصالح شخصی بود و دشمنان نتوانستند او را از انقلاب و رهبری جدا کنند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی اعتقاد داشت که همه باید حول محور رهبری جمع شوند تا در این روزگار متلاطم خطرات از کشور دفع شود و بزرگترین پیام و توصیه او نیز برای حفظ و پیشرفت کشور همین است.

آیت‌الله عاملی افزود: وی از حامیان فلسطین و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهیونسیم بود، وی در حساس‌ترین و خطرناک‌ترین دوران که نمی‌شد اسم اسرائیل را برد کتاب سرنوشت فلسطین را که ترجمه “القضیه الفلسطینیه” نوشته سفیر اردن در ایران بود، نوشت و در سطح وسیعی پخش کرد.

وی از مکاتبه خود با نوبخت، معاون رئیس جمهور و وزیر نفت در مورد نرخ گاز مصرف خانگی خبر داد و از نمایندگان و مسئولان استانی خواست این موضع را با جدیت تمام پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا