آذربایجاناخبارعمومی

پیام تبریک رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

حاج محسن صمد اف، رهبر حزب اسلام آذربایجان در پیامی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مردم جمهوری آذربایجان و مسلمانان جهان تبریک گفت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اسلامین سسی، در پیام حاج محسن صمداف آمده؛ مردم مسلمان جمهوری آذربایجان، برادران و خواهران، حلول ماه پرفضیلت رمضان، ماه بندگی و رحمت الهی را صمیمانه به همه شما  عزیزان تبریک می گویم. این ماه، ماه بخشودگی گناهان و ماه رحمت الهی است. من آرزو دارم بتوانیم در این ماه از فرصت های به دست آمده استفاده لازم را در مبارزه با نفس خویش ببریم و از برکات آن بهره مند شویم، که این ماه حقیقتا از بهترین ماه هاست. خداوند درباره فضلیت این ماه می فرمایند: ای کسانی که ایمان آورده اید چنان که برای پیشینیان روزه را واجب کرده ایم برای شما نیز واجب کرده ایم، بلکه از اعمال زشت بپرهیزید(بقره-۱۸۳).

در ادامه حاج محسن صمداف با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان می افزاید؛ ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شد برای هدایت بشر و برای راهنمایی و جدا کردن حق از باطل. پس هر که فضیلت این ماه را دریابد و آن را روزه بدارد، و هر که ناخوش یا در سفر باشد (به شمار آنچه روزه خورده است) از ماهای دیگر روزه دارد، که خداوند برای شما حکم را آسان خواسته و تکلیف را مشکل نگرفته و خواسته تا اینکه عدد روزه را تکمیل کرده و خدا را به عظمت یاد کنید که شما را هدایت فرمود، باشد که (از این نعمت بزرگ) سپاسگزار شوید (بقره آیه ۱۸۵).

در پیام رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان آمده؛ امروزه بشریت در دوران و اضطرابی خاص به سر می برد. خصوصا بی عدالتی به دنیای اسلام، اسلام گرایان واقعی، بی احترامی به اهل بیت(ع)، و تجاوز به سرزمین های اسلامی و مذاهب به وضوح دیده می شود. دانشمندان و روحانیون همیشه در تهدید و فشار سیاسی قرار دارند.

همچنین سرزمین با ارزش و مسلمان جمهوری آذربایجان سالیان سال است تحت تجاوز ارامنه قرار دارند که در داخل کشور بعضی از افراد با اعمال و رفتار نسنجیده خود آنچه دشمن انتظار دارد را برآورده کرده و آنها را شاد می کنند.

از بزرگترین تاثیرات ماه مبارک رمضان، تشویق مردم به افزایش سطح ایمان، تشخیص حق از باطل، تشویق مردم به یکپارچه شدن، و در نتیجه غلبه بر دشمن از تآثیرات این ماه به شمار می رود.

در پایان آرزو مندم که در این روزهای عزیز، خداوند به همه اراده ترک گناه را عنایت فرماید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا