آذربایجاناخبارایران

اراده سیاسی تهران – باکو عامل مهمی برای تقویت مناسبات دو جانبه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اراده سیاسی تهران- باکو را عامل مهمی برای تقویت مناسبات دو طرف خواند و بر لزوم توسعه همکاری ها در تمامی جوانب تأکید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقازبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در ملاقات خود با خلف خلف اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تهران تلاش مشترک برای عملیاتی کردن توافقات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را ضروری دانست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز رضایت از روند مثبت توسعه روابط دو کشور، اراده سیاسی روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان را عامل مهمی برای تقویت مناسبات دو طرف خواند و بر لزوم توسعه همکاری ها در تمامی جوانب تأکید کرد.

وی افزود: ما هیچگونه محدودیتی برای افزایش همکاری ها با کشور جمهوری آذربایجان نداشته و در تلاش هستیم که این همکاری ها را در همه ابعاد گسترش دهیم.

واعظی در ادامه بر اهمیت مبارزه مشترک با افراط گرایی و تروریسم در منطقه تأکید کرد و گفت: استحکام و همکاری دو کشور در زمینه های مختلف در حفظ امنیت و ثبات منطقه موثر خواهد بود.

خلف خلف اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن قدردانی از برگزاری اجلاس نمایندگان کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران؛ با اشاره به برگزاری اجلاس سران پنج کشور حاشیه خزر در سال 2016 میلادی گفت: ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور مهم در حاشیه این پهنه آبی هستند و این اجلاس فرصت مناسبی را برای مرور کردن توسعه همکاری های موجود میان میان دو کشور فراهم می کند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با بیان این که روابط بین دو کشور روز به روز در حال شکوفایی است، گفت: زمینه ها برای گسترش روابط بین تهران و باکو فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند فعالیت خود را در زمنیه های اقتصادی به ویژه در زمینه های انرژی و ترانزیت و در قالب توافقات اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی توسعه داده و نسبت به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک در تهران هماهنگی لازم را به عمل آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا