آذربایجاناخبارنارداران

بعد از بخشش سهمی از بدهی‌های ناردارانی‌ها ازسوی علی اف؛چه کسانی خواستار بدهی‌های برق ساکنان هستند؟

با وجود حذف بدهی‌های برق قصبه نارداران، اهالی این منطقه با صدور دوباره قبوض از طرف اداره مربوطه، مجبور به پرداخت آنها هستند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، در پی سفر الهام علی اف به قصبه نارداران در ماه ژوئن درکنار بازدید از اقدامات جدید صورت گرفته در این منطقه، وی با بومیان زیارتگاه رحیمه خاتون نیز دیدار کرده و در این دیدار، از حذف بدهی‌‌های برق مصرفی ساکنان به ارزش 42 میلیون و267 منات خبر داده بود.

این خبر با انتشار گسترده‌‌ای از سوی فعالان رسانه‌‌ای آذربایجان در سطح این کشور پخش شد اما با گذشت 4 ماه از این سفر و قول رئیس جمهور هنوز بدهی‌‌ها از طرف نهادها و سازمان‌‌های مربوطه پاک نشده و همچنان پابرجاست.

این مسئله تصوراتی را پدید می‌‌آورد که افرادی در این میان با قصد تخریب اوضاع، در پی تشدید وضعیت وخیم ناردارانی‌‌ها هستند. این در حالیست که کارمندان اداره برق با درخواست بدهی‌‌ها و در صورت عدم پرداخت، برق منازل را قطع می‌‌کنند.

قابل ذکر است، با وجود اینکه این بدهی‌‌ها از سوی علی اف مورد بخشش قرار گرفته بود لیکن، کارکنان سایت خبری مساوات در پی جستجوهای صورت گرفته از ویلای ائلدار محموداف وزیر سابق امنیت ملی آذربایجان مدارکی مبنی بر درخواست پرداختی های قبض بدست آورده‌‌اند و دریافته‌‌اند که حتی مبلغ 29 منات بدهی زیارتگاه رحیمه خاتون نیز حذف نشده و این مبلغ با درخواست اداره برق ماهانه از سوی زیارتگاه پرداخت شده است.

حقیقت مطلب این است که چه کسانی با عدم توجه به دستور پاک شدن بدهی های این ساکنان از سوی رئیس جمهور آذربایجان، بطورمخفیانه قبض پرداختی را جهت هزینه برق به منازل ارسال کرده و این مبالغ را دریافت می‌‌‌نمایند.

این سوالی بود که در مراجعه خبرنگاران و شکایت ساکنان، اداره برق “Azərişıq” جواب های روشنی نداشته و برای عدم بازخواست از سوی رسانه ها، قول بررسی این موضوع را داده است.

همچنین سرویس مطبوعاتی شرکت دولتی نفت آذربایجان نیز در راستای مشکلات گرمایشی ساکنان نارداران، به همین جواب‌‌های مبهم بسنده کرده است.

گفتنی است این گزارشات در حالی منتشر می‌‌شوند که فشار آب مصرفی این قصبه بسیار پایین، برق مورد نیاز ساکنان نیز در حد روشنایی چند لامپ می‌باشد.

البته با وجود اینکه جمهوری آذربایجان دارای منابع غنی انرژی گاز می‌‌باشد این اتفاقات در چند کیلومتری شهری روی می‌‌دهد که 80 درصد گاز حیفا و 30 درصد کل انرژی اسرائیل از این منابع تامین می‌‌شود و اهالی نارداران نیز در این فصل از سال برای گرم کردن خانه هایشان مجبور به استفاده از بخاری‌‌های هیزمی می‌‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا