آذربایجاناخباراردبیل

سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل: مشکل روادید ایران -جمهوری آذربایجان برطرف می‌شود

 سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل گفت: در سفر اخیر هیئت بلند پایه جمهوری اسلامی به کشور آذربایجان قرار شد مشکل صدور روادید و حتی حذف آن از سوی آذربایجان مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، کمال الدین پیرمؤذن  اظهار کرد: ما در این سفر و در دیداری که با رئیس جمهور آذربایجان داشتیم خواستار حذف موانع پیش رو برای فعالیت تجار و بازرگانان و تلاش برای راه اندازی گمرک جدید اصلاندوز داشتیم که توافق شد در زمینه همکاری متقابل اقتصادی، راه آهن، امور گمرکی و بازرگانی، تبادل نظرها مورد پیگیری قرار گیرد.

وی همکاری های نفتی ازجمله سواپ نفت، انتقال آب از آذربایجان به ایران تسریع در تکمیل سد مشترک خداآفرین، توسعه و تقویت فعالیت های تجاری بین ایران و آذربایجان، تسهیل امور گمرکی بین اتباع دو کشور از جمله مباحثی بود که در این سفر مورد پیگیری قرار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ابراز خرسندی از راه اندازی اتاق مشترک ایران و آذربایجان، افزود: قرار است امسال و به دنبال سفر رئیس جهور کشورمان به آذربایجان فعالیت این اتاق با محوریت استان اردبیل ترمیم و توسعه پیدا کند.

پیرمؤذن گفت: فرست های جدید در توسعه مناسبات دو کشور با توجه به تحولات و حوادث بین المللی و منطقه ای ایجاد شده می طلبد تا مسئولان اردبیل از فرصت ها برای گسترش روابط خود با جمهوری آذربایجان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این سفر بیش از 60 نفر از مقامات دولتی و پارلمانی و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند که توافقات خوبی انجام شود که برای استان اردبیل قطعا فعال شدن گمرک بیله سوار و اصلاندوز آثار خوبی دارد.

انتهای پیام/ د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا