آذربایجاناخبارایران

درخشش هفت سین رنگین ایرانی در جشنواره نوروزی باکو

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، در آستانه فرا رسیدن عید باستانی نوروز، رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو با حضور در جشنواره نوروزی که از سوی ستاد برگزاری المپیاد ورزشی کشورهای اسلامی و به همت وزارت ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه 27 اسفند ماه سال 94 در محل استادیوم بزرگ ورزشی کریستال هال باکو برگزار گردید، آثار فرهنگی و هفت سین ایرانی را به نمایش گذاشت.

در این مراسم که تعدادی از کشورهای اسلامی که عید نوروز را جشن میگیرند نیز حضور داشتند، غرفه فرهنگ نوروزی ایران مورد توجه ویژه شرکت کنندگان گرفت.

 سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با حضور در مراسم آغازین این جشنواره از غرفه های کشورهای دیگر بازدید کرده و با مسئولین فرهنگی آن کشورها  دیدار و گفتگو نمود.

وزیر ورزش وجوانان آذربایجان باتفاق همراهان از غرفه رایزنی فرهنگی باکو بازدید کردند و دکتر ابراهیمی توضیحات لازم در مورد سفره هفت سین و آثار هنرهای دستی و کتابهای به نمایش گذاشته شده در غرفه را ارائه نمود.

گفتنی است غرفه نوروزی و سفره هفت سین ایرانی علاوه بر شرکت کنندگان، مورد توجه رسانه ها و شبکه های تلوزیونی حاضر در این جشنواره قرار گرفت و تعدادی ازشبکه های تلوزیونی جمهوری آذربایجان ضمن پوشش ازدحام بازدید کنندگان از غرفه ایران، با دکتر ابراهیمی رایزن فرهنگی در خصوص موضوعات فرهنگی مشترک بین دو کشور دوست و برادر ایران و آذربایجان و به ویژه چگونگی برگزاری مراسم عید باستانی نوروز در ایران مصاحبه نمودند.

در بخشی از مصاحبه های انجام شده، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با تشریح جایگاه فرهنگ نوروزی در ایران و خانواده های ایرانی به تشریح فلسفه سفره رنگین هفت سین ایرانی نیز اشاره نمود.

همچنین در حاشیه این جشنواره برنامه های هنری مرتبط با نوروز اجرا شد و در پایان مراسم سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو در دفتر محل برگزاری جشنواره نوروزی با وزیر ورزش و جوانان دیدار و مذاکره نمود. در این ملاقات در خصوص همکاریهای مشترک از جمله ورزش کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای بحث و گفتگو گردید و از سوی وزارت ورزش و جوانان هدیه ای به رایزن فرهنگی باکو اهدا گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا