آذربایجاناخبار

يک وبلاگ نويس مخالف در جمهوري آذربايجان به حبس محکوم شد

دادگاهی در جمهوری آذربایجان روز سه شنبه یک وبلاگ نویس مشهور مخالف دولت این کشور را به پنج سال و نیم حبس محکوم کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، محکوم شدن این مخالف دولت‌ جمهوری آذربایجان به حبس در حالی صورت می گیرد که فشارهای دولت این کشور علیه مخالفان اخیرا به شدت افزایش پیدا کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از باکو، وکیل مدافع «عبدل ابیلوف Abdul Abilov » در این باره گفت وی که 31 سال سن دارد و از چهره های تاثیر گذار مخالف دولت جمهوری آذربایجان است و تا کنون انتقادهای شدیدی از دولت «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور کرده است، بر اساس حکم دادگاه به اتهام حمل مواد مخدر به پنج سال و نیم حبس محکوم شد.
«خالد باگیروف» وکیل مدافع ابیلوف در این باره گفت موکل وی تاکید کرده است «هروئینی که در جیب و آپارتمان محل سکونت وی کشف شد، در حقیقت توسط نیروهای پلیس در آنجا قرار داده شده بود.»
گروه های فعال حقوق بشر در این باره اعلام کردند دولت جمهوری آذربایجان از زمان انتخاب دوباره علی اف به سمت رئیس جمهور این کشور در سال گذشته و برای سومین دوره متوالی، سرکوب مخالفان را تشدید کرده است.
دیدبان حقوق بشر نیز دولت جمهوری آذربایجان را متهم کرد که به دروغ مخالفان خود را به حمل مواد مخدر متهم می کند.
روزنامه نگاران منتقد دولت جمهوری آذربایجان و فعالان شبکه های اجتماعی در این کشور اعلام کردند مقامات باکو همواره آنان را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.
این در حالی است که مقامات دولت جمهوری آذربایجان اتهام محدود کردن آزادی بیان را به واسطه اعمال قوانین سختگیرانه، سانسور رسمی، اقدامات مجازات آمیز و حمله به روزنامه نگاران در این کشور تکذیب کردند.
علی اف که 52 سال سن دارد در انتخابات ماه اکتبر گذشته برای سومین بار به سمت رئیس جمهور آذربایجان انتخاب شد. ناظران بین المللی در این باره اعلام کردند در این انتخابات تخلف هایی صورت گرفته است.
علی اف نخستین بار در سال 2003 و در پی انتخاباتی بحث برانگیز پس از فوت پدرش «حیدر علی اف» به قدرت رسید.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا