آذربایجاناخباراردبیل

پژوهشگر آذری:حرکت در مسیر صلح جهانی ، ایجاد وفاق ملی و یکپارچگی ایران ثمره تلاش حکومت صفوی است.

رافق معلم پژوهشگر و استاد دانشگاه  آذری:خاندان شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی به ویژه شاه اسماعیل در مسیر صلح جهانی و ایجاد وفاق ملی و یکپارچگی این کشور تلاش کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،  مراسم رو نمایی از تندیس   شیخ صفی‌الدین اردبیلی با حضور میهمانان داخلی و خارجی  در صحن میدان عالی‌قاپو اردبیل برگزار شد.

در این مراسم میهمان خارجی برنامه‌های گرامیداشت روز اردبیل از کشور آذربایجان به عنوان استاد دانشگاه‌های این کشور اظهار کرد: خاندان شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی به ویژه شاه اسماعیل با اندیشه و آرمان بلند انسانی و اسلامی خود در مسیر صلح جهانی و ایجاد وفاق ملی و یکپارچگی این کشور به ویژه منطقه آذربایجان تلاش کردند.

رافق معلم گفت: ما امروز افتخار می‌کنیم که به دست هنرمند ارزشمند اردبیلی استاد موذن تندیس این شیخ والاتبار در مرکزیت شهر اردبیل و میدان عالی‌قاپو در کنار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی رونمایی می‌شود که همه با دیدن این تندیس به عظمت و بالندگی تاریخ و هویت اصیل این منطقه افتخار می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه بیش از هر زمان دیگر باید در مسیر توسعه پایدار و هدف‌گذاری‌های حقیقی در منطقه آذربایجان با تکیه بر این پیشینه‌های عظیم تلاش جدی انجام شود، افزود: اگر تاریخ سلسله صفویه را بررسی کنیم، به خوبی شاهد خواهیم بود که این خاندان پرافتخار این مرز و بوم با چه نیت پاک و علاقمندی سعی کردند تا بر محوریت دین و آیین‌های اسلامی همه افراد جامعه را در ملل مختلف دور هم جمع کنند.

این پژوهشگر کشور آذربایجان تصریح کرد: در مطالعاتی که بنده در زمینه دوران صفویه و تاریخ پرافتخار منطقه آذربایجان داشتم، به خوبی به این واقعیت پی بردم که خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی با برجستگی‌های خاص خود همواره تلاش کردند تا تدین، تمدن و شایستگی‌های مکتب اسلام در این کشور و بین مردم ترویج پیدا کرده و قطعا بزرگداشت روز اردبیل نیز در همین محوریت شایسته است.

معلم از مسئولان و دست‌اندرکاران تدارک روز اردبیل و تهیه این نشان و تندیس با ارزش قدرادنی کرد و یادآور شد: از این به بعد همه ما به چنین جایگاه ارزشمندی افتخار کرده و به آن می‌بالیم.

15004

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا