آذربایجاناخبارایراننارداران

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوادث نارداران در تبریز

جمعی از طلاب و بسیجیان مسجد امام زمان(عج) تبریز در اقدامی خودجوش و مردمی با برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه خونین نارداران یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشته و با بازماندگان آنان ابراز همدردی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این مراسم که به ابتکار جمعی از طلاب و بسیجیان مسجد امام زمان(عج) تبریز برگزار شد، سخنران مجلس با محکوم کردن فاجعه خونین قصبه نارداران به تبیین ابعاد فاجعه انگیز این حادثه هولناک از منظر آیات و روایات پرداخت و افزود: ما دولت جمهوری آذربایجان را مقصر اصلی بروز این فاجعه خونین می دانیم و بر بی گناهی قربانیان اسلام گرا تاکید داریم.
حجت الاسلام امجدی افزود: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: عده ای از دشمنان اسلام می خواهند نور خدا را خاموش کنند اما پروردگار متعال با مانع شدن در برابر اقدامات کافران برخلاف میل باطنی آنان زمینه تجلی کمال و نور الهی را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه افراد زیادی تلاش کردند تا با کشتن پیامبران و پیروان ایشان، نور الهی را خاموش کنند اما در این راه شکست خورده و ضربات سنگینی متحمل شداند، اظهار داشت: خدا در قرآن به مومنین وعده داده است تا دین حق را یاری کند و سروری و زمام امور جهان را به بندگان صالح واگذار نماید. چرا که اراده پروردگار بر تجلی نیکی و صفات حسنه استوار شده است.
حجت الاسلام امجدی کشتار مردم بی دفاع کشورهای مسلمان منطقه از جمله، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و یمن را نمونه دیگری از جنایت علیه بشریت خواند و گفت: در طول تاریخ سلاطین و فراعنه زیادی بر خلاف اراده خدای متعال گام برداشتند لکن اکنون نام پیامبران و بندگان صالح است که بر زبان ها جاری شده و در قلوب انسان ها ماندگار شده است.
وی در ادامه با اشاره به دستگیری عزاداران حسینی شهر گنجه جمهوری آذربایجان در ایام محرم امسال، خطاب به رئیس جمهور این کشور گفت: ما از رئیس جمهور آذربایجان، جناب الهام علی اف انتظارات زیادی داریم چرا که ایشان فرد باسواد و تحصیل کرده ای هستند و مسلما از عاقبت افراد زورگویی چون رضا شاه مطلع می باشند.
سخنران جلسه فاجعه خونین نارداران را دومین حادثه مهم چند سال اخیر در مبارزه با اسلامگرایان جمهوری آذربایجان ارزیابی کرد و افزود: در مسئله حجاب نیز روحانیون شایسته ای چون حاج محسن صمداف، حاج آبگول سلیمان اف و حاج طالع باقراف به حبس های طولانی مدت محکوم شدند. اکنون نیز دولت آذربایجان به بهانه مبارزه با افراطی گری و تروریسم با تحت فشار قرار دادن روحانیون آذری به سیاست تبعیض و فشار علیه قشر دیندار رنگ و بوی تازه ای داده است.
حجت الاسلام امجدی در پایان با اشاره به اینکه حکومت آذربایجان در اقدام اخیر خود مردم را در حالی که مشغول اقامه نماز ظهر و عصر بودند به گلوله بسته و چند تن را به شهادت رسانده است، افزود: شهدای این فاجعه به مولای خودشان امیر مومنان علی(ع) اقتدا کرده و در هنگام ادای فریضه نماز جان به جان آفرین تسلیم کرده اند. لذا ما نیز با پیروی از سایر مسلمانان کشورهای همسایه که این جنایت هولناک را مورد انتقاد قرار داده و اعتراض خود را اعلام کرده اند، می گوییم، ما نیز در این راه همراه شما بوده و حمایت و پشتیبانی خود را از آرمان های شما شهیدان اعلام می کنیم.
لازم به یادآوری است که در پي یورش نيروهاي عملیات ویژه جمهوری آذربایجان به مجلس عزاداري قصبه نارداران در روز پنج شنبه هفته گذشته، پنج تن از نمازگزاران زیارتگاه رحیمه خاتون، شهید و بیش از ده نفر دیگر نیز زخمی و بازداشت شدند.
وزارت کشور جمهوری آذربایجان نیز بدون ارایه مستندات و با متهم کردن جنبش اتحاد مسلمانان به اقدامات افراطی، مدعی شده است که در جریان مقاومت اعضای جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در برابر نیروهای عملیات ویژه، دو نیروی پلیس توسط اهالی این قصبه کشته شده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا