آذربایجاناخبارتحليل هاترکیه

چرایی تعطیلی دو کانال تلویزیونی شیعی در ترکیه از دیدگاه روزنامه نگار آذری

«مهدی فرج»، روزنامه‌نگار و تحلیلگر اهل جمهوری آذربایجان معتقد است که تعطیلی دو کانال‌ تلویزیونی شیعی در ترکیه نشان‌دهنده فعالیت عناصر جریان گولن در دستگا‌ه‌های امنیتی و قضایی این کشور است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در روز‌های اخیر کشور ترکیه شاهد فراز و نشیب‌هایی در صحنه سیاست است که در نوع خود نیاز به واکاوی و بررسی این مسائل دارد. یکی از تحولاتی که پس از کودتای ۱۵ جولای در ترکیه شاهد آن هستیم، مسئله تعطیلی برخی از رسانه‌های این کشور به‌ویژه شبکه‌های تلویزیونی شیعیان است.

«مهدی فرج»، روزنامه‌نگار و تحلیلگر اهل جمهوری آذربایحان، یادداشتی را در خصوص تعطیلی دو کانال تلویزیونی متعلق به شیعیان در اختیار ایکنا قرار داده است که مشروح آن در ادامه می‌آید:

‌‌‌‌روز چهارشنبه، ۴ بهمن ماه، دو شبکه تلویزیونی متعلق به شیعیان ترکیه با نام‌های Kanal۱۲ و ON۴ در راستای اجرای قانون مربوط به گروه‌های تروریستی و سازمان‌های امنیتی به اتهام «حمایت از تروریسم و اقدام علیه امنیت ملی» در ترکیه، تعطیل شد. در این خصوص باید این نکته را یادآور شد که از ۱۹۵۵ شبکه تلویزیونی موجود در ترکیه تنها ۲ شبکه به شیعیان این کشور تعلق داشت. در این میان، شبکه تلویزیونی ON۴ در رتبه ۱۱۲ و شبکه تلویزیونی Kanal۱۲ نیز در رتبه ۱۱۸ کانال‌های تلویزیونی ترکیه جای گرفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا