آذربایجاناخبارنارداران

بیانیه حزب اسلام در خصوص بازداشت ناطق کریم اف

حزب اسلام جمهوري آذربايجان اتهامات وارد شده به رييس شوراي ريش سفيدان نارداران را ساختگي دانست و خواستار آزادي فوري وي شد.
 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پايگاه اينترنتي «اسلام-آذري» حزب اسلام تاکيد کرد : « کساني که کربلايي ناطق کريم اف را مي شناسند، به وطن پرستي و قانونگرايي او باور دارند.  ناطق کريم اف در اوضاع بحراني همواره بر حفظ ثبات و رعايت قوانين و همکاري با نيروهاي انتظامي و جلوگيري از هرگونه تحريک و خرابکاري تاکيد داشته است. او علاوه بر موقعيت ريش سفيدي، همواره اهالي نارداران را به آرامش فراخوانده  و  در وقايع اخير اين روستا نيز خواهان پايان تحصن شده و مردم را بازگشت به منازل خود دعوت کرده بود و حتي به همين علت، مورد انتقادهايي قرار گرفته بود.» 
حزب اسلام جمهوري آذربايجان با رد اتهام سرويس امنيت دولتي جمهوري آذربايجان به کربلايي ناطق کريم اف مبني بر جاسوسي، خيانت و اقدام عليه امنيت ملي جمهوري آذربايجان افزوده است : « با توجه به اهميت احترام به توصيه هاي ريش سفيدان در جامعه جمهوري آذربايجان ، هرگونه اعمال فشاري به چنين شخصيت هايي غيرقابل قبول است و برعکس، بايد احترام به ريش سفيدان در جامعه بايد تقويت شود  تا اخلاق ملي و معنويات و ارزش هاي ملي-معنوي در کشور حفظ شود.» 
همچنين حجت الاسلام ايلقار ابراهيم اوغلو، رهبر «جمعيت ديني  جمعه» تاکيد کرد : «کربلايي ناطق کريم اف را به عنوان انساني مومن و وطن پرست مي شناسيم و وارد کردن اتهام خيانت به وطن عليه وي ، اقدامي غيرمعقول است. »
حاج ايلقار ابراهيم اوغلو افزود : « صدور قرار بازداشت قطعي چهارماهه براي اين شخصيت مومن و سالمند به هيچ وجه قابل درک نيست.» 
الهام اسماعيل، کارشناس مسايل امنيتي {مخالف ايران} در جمهوري آذربايجان نيز گفت : «  در جمهوري آذربايجان براي جلوگيري از فعاليت برخي فعالان سياسي، از حربه هايي نظير وارد کردن اتهام مواد مخدر، فرار مالياتي و دزدي و اختلاس استفاده مي شود   که اين، رويه اي زيانبار مي باشد. اما، پيش از طرح اتهام عليه ناطق کريم اف که در نارداران داراي نفوذکلام است،  محبت او به ايران و تمايل ويژه اش به ايران براي همه آشکار بود. ظاهرا، اين محبت او به ايران،  به اندازه خيانت به جمهوري آذربايجان رسيده است {تعبير شده است}!!»
همچنين در ادامه بازداشت ها در نارداران، خبرگزاري ترند جمهوري آذربايجان روز شنبه نيز از انجام عملياتي ديگر در نارداران و دستگيري سه تن ديگر به اتهام در اختيار داشتن مواد مخدر و سلاح خبر داد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا