اخباراردبیل

امام‌جمعه اردبیل پایداری و ایستادگی هیئت مذاکره‌کننده بر روی اصول و حق ملت بزرگ ایران را تحسین کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه‌های امروز پایداری و ایستادگی هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بر روی اصول و حق ملت بزرگ ایران را تحسین کرد.

وی گفت: مسئولیت تمدید مذاکرات بعد از 10 دوره نشست حساس و به فرجام نرسیدن آن با آمریکاست.

حضرت آیت‌الله عاملی در ادامه افزودند: این مذاکرات هرچقدر هم تمدید شود به سه علت به‌جایی نخواهد رسید: اول اینکه آمریکا با این پیش‌فرض مذاکره می‌کند که ایران چاره‌ای جز کوتاه آمدن ندارد و بر ماست که در مدت تمدیدشده و کلاً در تمام دوره‌ها، آن‌ها را از این فکر غلط مأیوس کنیم. دوم اینکه روحیه استکباری آمریکا مذاکره را از مذاکره بودن خارج می‌کند. آمریکا میز مذاکره را فرصتی می‌داند که تماماً خواسته‌های خود را به‌صورت حداکثری بر ما تحمیل کند و لذا نه حاضر به شناسایی حق هسته‌ای ماست و نه حاضر به برداشتن تحریم.

وی گفت: مذاکره برای اعتمادسازی از طرف ایران است تا تحریم‌ها برداشته شود و ایران به‌صورت فوق‌العاده و با هزینه سنگین اعتمادسازی کرده است.

علت سوم این است که مشکل هسته‌ای ایران مشکل سیاسی است نه فنی. آن‌هابه‌طور یقین می‌دانند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست و مدیر آژانس هسته‌ای بارها تأکید کرده که دلیلی بر اینکه ایران به‌طرف سلاح هسته‌ای می‌رود پیدا نکرده­ایم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: مشکل اصلی آن‌ها اقتدار ایران است و تا اقتدار ایران را نشکسته و تا جلوی پیشرفت ایران را نگیرند، آن‌ها حاضر به توافق نخواهند شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بر اساس منطق خود مذاکرات را پی خواهد گرفت. لیکن مذاکرات یک سال اخیر باید این درس بزرگ را برای مسئولان داشته باشدکه با فرض ادامه تحریم‌ها برای سال‌های طولانی باید در جست‌وجوی راه‌حل مشکلات کشور بود و حل مشکلات را به مذاکره گره نزد. تحقیقات نشان می‌دهد 10 درصد مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم و 90 درصد آن به ضعف مدیریت برمی‌گردد.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: ما مصرانه از دولت خود می‌خواهیم که اگر در مدت تمدید مذاکره،آمریکا و یا کشورهای اروپایی نقض قرارداد کرده و تحریم جدیدی انجام دادند، حتماً ایران قرارداد را لغو کند. و ای‌کاش این کار را بعد از اولین تحریم بعد از مذاکرات ژنو انجام می­دادند.

وی افزود: بند اول تعهدات 1+5 در توافق ژنو این بود که آن‌ها تحریم جدیدی وضع نکنند. درحالی‌که در طول ده ماه، حدود 100 تحریم جدید وضع کرده­اند و این نشان می­دهد آن‌ها باید برای ما اعتمادسازی کنند نه ما برای آن‌ها.

حضرت آیت‌الله عاملی همچنین از تمام نیروهای سیاسی خواست که در مدت تمدید از ایجاد هرگونه اختلاف و تنش که دشمن را در مطالبات نابه­حق خود جری می‌کند، اجتناب کنند.

وی از رئیس‌جمهور در خصوص معرفی فرد مقبول برای وزارت علوم از این جهت که در مقابل مجلس کوتاه آمدند و اختلاف دو قوّه را حل کردند صمیمانه تشکر کرد.

امام جمعه اردبیل همچنین در خطبه‌های این هفته از اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تجلیل کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا