آذربایجاناخبارارمنستان

سرنگونی یک فروند پهپاد دیگر ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان/تصاویر

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه گزارش داد، یک فروند پهپاد دیگر ارتش ارمنستان در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، شناسایی و سرنگون شده است .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، این پهپاد که قصد پرواز بر فراز مواضع واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان در مسیر شهرستان آقدام را داشت، توسط نیروهای ضد هوایی جمهوری آذربایجان شناسایی و نابود شد .
گفتنی است، این سومین پهپاد ارمنستان است که ظرف چند ماه اخیر از سوی نیروی ضد هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی شناسایی و سرنگون شده است .
مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992 به درگیری نظامی تبدیل شد.
باکو مدعی است که در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت اشغال نیروهای ارمنستان درآمده است .
در ماه می سال 1994 میلادی میان طرفین مناقشه رژیم آتش بس برقرار شد، ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است .

www.oxu.az

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا