آذربایجاناخبار

قلب پایتخت جمهوری آذربایجان شاهد تظاهرات مردمی

طی چند روز گذشته و پس از اعلام زمان تظاهرات در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در جمهوری آذربایجان از طریق شبکه های اجتماعی، حساسیت دستگاه های حاکمیتی جمهوری آذربایجان و پلیس این کشور نسبت به فیس بوک و کاربران آنها افزایش یافته بود و حتی رئیس پلیس باکو طی بیانیه ای رسمی نسبت به برگزاری هرگونه تجمع اعتراض آمیز اخطار داده بود و شرکت کنندگان در چنین تجمعی رو به برخورد شدید تهدید کرده بود.

(8دسامبر) نیز که روز از پیش اعلام شده برای تظاهرات مردمی بود پلیس باکو دو میدان اصلی شهر -میدان فواره لر و میدان آزادلیق- را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داده بود.

به نظر می رسد پلیس باکو با توجه به فاصله زمانی اندک افزایش قیمت حامل های انرژی و کشته شدن دو سرباز جمهوری آذربایجان، چنین پیش بینی می کرد که تظاهراتی خشونت آمیز در پایتخت این کشور برگزار شود.

تظاهرات های پیش بینی شده در ساعت 12:00 در میدان آزادلیق و در ساعت 16:00 در میدان فواره لر به شکلی مسالمت آمیز برگزار شد و تظاهرات کنندگان در اعتراض به افزایش قیمت سوخت در کشورشان شعار هایی سر دادند ولی هر دو این تظاهرات ها با دخالت پلیس در دقایق اولیه خاتمه یافتند و تظاهرات کنندگان متفرق شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا