آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانروسیهقره باغ

الهام علی اف مدعی کسب موافقت ارمنستان با اجرای “دالان زنگزور” شد!

الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترک گفت “ارمنستان تا روزهای اخیر به گشایش دالان زنگزور اعتراض می کرد. فقط چند روز قبل، یک نظر مثبت هم از آنجا مطرح شد که آنها هم دیگر اعتراضی نمی کنند!»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،علی اف با تاکید بر اینکه دالان زنگزور پاسخگوی منابع ارمنستان و ایران و روسیه هم خواهد بود، گفت : « این ابتکار ماست. ما نامش را هم “دالان زنگزور” گذاشته ایم و این نام وارد زبان بین المللی هم شده است. اتحادیه اروپا هم رویکرد مثبتی به این مساله دارد. ارمنستان نیز می تواند از طریق خط آهن به ایران و روسیه دسترسی پیدا کند. زیرا، احداث خط آهن ارمنستان به ایران موضوعی است که 20 سال است درباره اش صحبت می شود، اما هنوز هم هیچ چیزی در میان نیست. زیرا، دستکم سه میلیارد دلار برای آن لازم است. اما، اکنون از نخجوان به ایران خط آهن وجود دارد و ارمنستان نیز می تواند از آن استفاده کند.»
علی اف در بخش دیگری از سخنانش گفت : « باید خط آهن و جاده ماشین رو در اراضی تحت کنترل ارمنستان در “زنگزور غربی” ( نامی که جمهوری آذربایجان برای جنوب ارمنستان استفاده می کند) در منطقه مهری (مقری) احداث شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا