اخبارایرانترکیه

نمایش هنر ایرانی اسلامی در آنکارا

هنر و فرهنگ ایرانی اسلامی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در مرکز بزرگ تجاری جپا (cepa) آنکارا به نمایش درآمد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای برپایی نمایشگاه فرهنگی در مرکز بزرگ تجاری جپا (cepa) آنکارا، حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در این مرکز تجاری، از غرفه فرهنگی کشورمان بازدید و با مسئول این غرفه گفت‌وگو کرد.

صفرخانی، حضور در این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و هنر اسلامی دانست و افزود: تلاش برای شناساندن و معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی فرصتی مناسب برای گسترش همکاری‌های فرهنگی است و زمینه‌ساز تعاملات بیشتر در همه زمینه‌ها خواهد بود.

وی بهره‌گیری از سایر محصولات فرهنگی و هنری کشورمان نظیر میناکاری، خاتم کاری و سفالگری را از جمله مواردی دانست که نمایش آن می‌تواند به شناخت بیشتر بازدیدکنندگان از هنر ایرانی بیانجامد.

فرشید غلامرضانژاد، مسئول خانه فرهنگ گونش در جریان این بازدید، گزارشی از فعالیت‌ها و آثار عرضه شده توسط این خانه فرهنگ، ارائه کرد.

وی استقبال از این غرفه را قابل توجه دانست و افزود: زمینه‌های خوبی برای حضور موفق و معرفی فرهنگ و هنر ایرانی وجود دارد و همواره به دنبال مشارکت بیشتر در این نمایشگاه‌ها هستیم.

مسئول خانه فرهنگ گونش حضور در سایر مراکز تجاری و مجتمع‌های بزرگ خرید و فروش آنکارا و برپایی غرفه با هدف معرفی فرهنگ و هنر ایرانی را از برنامه‌های آتی این مرکز عنوان کرد و از حمایت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کمک به برپایی این نمایشگاه، تقدیر و تشکر کرد.

بنابر اعلام این خبر، این نمایشگاه فرهنگی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برپا شد. خانه فرهنگی و هنری گونش سال گذشته با هدف معرفی فرهنگ و هنر ایرانی و فروش آثار هنر ایران نظیر تابلو فرش‌های هنری، صنایع دستی و برگزاری کارگاه‌های هنری و آموزشی توسط بخش خصوصی تأسیس شد و تاکنون برنامه‌های آموزشی و نمایشگاهی متعددی را برگزار کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا