آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

درخواست ارمنستان از کشورهای گروه ۲۰: باکو به محاصره غیرانسانی قره‌باغ پایان دهد

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه ارمنستان خطاب به گروه ۲۰ اعلام کرد: شرکای بین‌المللی ما، از جمله اعضای گروه ۲۰، لازم است بر جمهوری آذربایجان فشار قاطع بیاورند، تا به محاصره غیرانسانی مردم قره‌باغ پایان داده شود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه ارمنستان روز جمعه اعلام کرد، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان از کشورهای گروه ۲۰ خواسته است تا بر جمهوری آذربایجان برای رفع انسداد کریدور لاچین فشار بیاورند.

وزیر خارجه ارمنستان در این باره اعلام کرد: تحریکات و اقدامات تهاجمی پیوسته جمهوری آذربایجان حاکی از آن است که فقدان مکانیسم‌های مناسب پاسخگویی، باعث می‌شود که آذربایجان عزم و اراده جامعه بین‌المللی را برای اقدام (در برابر اعمال خود) نادیده بگیرد.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه ارمنستان به نقل از میرزویان آمده است: در حال حاضر، شرکای بین‌المللی ما، از جمله اعضای گروه ۲۰، لازم است بر آذربایجان فشار قاطع بیاورند، تا به محاصره غیرانسانی مردم قره‌باغ پایان داده شود و آذربایجان را به میز مذاکره بازگرداند.

وزیر خارجه ارمنستان تأکید کرد که ایروان اعزام یک هیئت حقیقت‌یاب بین‌المللی به قره‌باغ و کریدور لاچین را برای ارزیابی وضعیت بشردوستانه ونیز تضمین دسترسی بدون مانع به قره‌باغ را امری ضروری می‌داند.

منبع: آنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا