آذربایجاناخبارقره باغ

گروه مینسک قادر به حل مشکل قره باغ نیست

نوروز محمداف معاون دفتر ریاست جمهوری آذربایجان گفت: روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ کوهستانی قادر به اجرای ماموریت های میانجیگری خود نمی باشند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، محمداف موضع اخیر روسای گروه مینسک در باره پیشنویس قطعنامه های مورد مذاکره در جلسات زمستانی مجمع پارلمانی شورای اروپا را قابل قبول ندانست.

روسای گروه میانجی مینسک به تازگی با بررسی پیشنویس دو قطعنامه در باره اشغال بخشی از سرزمینهای آذربایجان از سوی ارمنستان در مجمع پارلمانی شورای اروپا مخالفت کرده و از این مجمع خواستار خودداری از صدور هر گونه قطعنامه در این  خصوص شدند.

 محمداف با  اشاره به تلاش های انحصارگری گروه مینسک در حل مناقشه قره باغ کوهستانی گفت، ما انتظار داریم این گروه گامهای جدی در زمینه حل این  مناقشه بردارد.

وی با تاکید بر این که، گروه مینسک که هیچ گامی جدی در زمینه حل مناقشه قره باغ کوهستانی بر نمی دارد، نباید به نهادهای دیگر در این زمینه مانع شود.

نوروز محمداف ماموریت عمده این گروه میانجیگری را حل مناقشه قره باغ کوهستانی بر اساس موازین و اوصول حقوق بین المللی خواند و گفت، نباید مشغول به کار دیگری شد.

محمداف وجود طرح های مختلف برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ کوهستانی را خاطر نشان کرد و گفت، متاسفانه به دلیل موضع غیر سازنده و موضع انفعال گروه مینسک این مناقشه تا به حال حل نشده است و مسوولیت آن نیز بر عهده روسای این گروه میانجی می باشد.

گفتنی است، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان نیز به تازگی ناتوانی گروه میانجی مینسک در حل مناقشه قره باغ کوهستانی و نیز تلاش این گروه برای دخالت در امور سایر نهادهای بین المللی در زمینه این مناقشه بشدت انتقاد کرده بود.

گروه میانجس مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ کوهستانی در سال 1992 میلادی تاسیس شده است.

آمریکا، روسیه و فرانسه از سال 1997 میلادی ریاست مشترک این گروه بر عهده دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا